QUO VADIS, ROMANIE? partea a III-a

INVATAMANTUL, INCOTRO? – episodul I

Cu totii am vazut rezultatele recente de la examenele de referinta ale tinerei generatii aflata la ,,rascruce de drumuri”, unii la 14 ani, iar ceilalti la 18 ani. Ce ar trebui sa intelegem din ele? In primul rand ca ,,suntem in galeata” si nu de azi, ci de ,,ieri”, de dupa 1990, cand ministru al invatamantului a fost ,,numit” SOBOLANUL – MIHAI SORA – expulzat din FRANTA, in 1948, ca agent NKVD. Individul, ,,filozof” cu numele, din categoria IDIOTO-INTELECTUALILOR, a fost primul din aproape 30 de ministri (90% din ei de aceeasi factura) cu care educatia s-a pricopsit in acesti 30 de ani, care a pus ,,samanta” distrugerii educatiei nationale. Din ,,mandatul” lui (a fost dat afara, la propriu, din al doilea guvern ROMAN, in 1990), scoala romaneasca s-a ales cu scoaterea uniformelor scolare, reducerea zilelor de scoala de la 6 la 5 si lasarea la latitudinea fiecarei scoli de a acorda o zi libera(?) elevilor.

CONSECINTELE ,,REFORMEI” ANDREI MARGA

Dar cel care a pus ,,bazele situatiei de astazi, dupa parerea mea de nespecialist, este ANDREI MARGA, om cu o educatie solida, dar nepotrivit ,,postului”, si prost sfatuit. Acelasi lucru l-a confirmat, din pacate, si cand a fost numit la MAE si ICR. Ministru in trei guverne (3 ani ,,pe post”): – CIORBEA, RADU VASILE si al TURNATORULUI – MUGUR ISARESCU. ,,REFORMA” MARGA, inceputa in 1997, a reprezentat de fapt un program luat ,,pe nemestecate”, prost facut (ca marea majoritate ,,marca” FMI-BM) si aplicat fara studii de impact, mecanic, dupa ,,principiul” lui DOREL – ,,sa vedem ce iese”. SI CE A IESIT, VEDEM ASTAZI. In mandatele lui se iau masurile cu ,,bataie lunga”: – introducerea manualelor alternative (s-au ,,vazut” rezultatele in educatie, dar si in ,,conturile” initiatilor sistemului); – inlocuirea ,,trimestrelor” cu ,,semestre” (care a dus la ,,zapacirea sistemului. Motivatia : ,,asa e european(?)”); – modificarea examenului de BAC, de la 4 discipline la 7; – introduce examenul de ,,capacitate”, iar admiterea in liceu se face pe baza unui concurs de dosare.

Examenul de ,,capacitate” (modificat ulterior de FUNERIU, ANDRONESCU si HARDAU) este ,,rar” intalnit in EUROPA, dupa anul 2009/2010 (cinci tari nu au deloc) si nu este public/oficial, ci intern, rezultatele fiind folosite mai ales in ,,ajustarea” politicilor in educatie si pregatirea profesorilor, dar nu pentru ,,a promova” si a creea o ,,isterie nationala” ca la noi. Introducerea acestui ,,examen” la finalul clasei a VIII-a este fara sens, pentru ca invatamantul OBIGATORIU este de 12/XII (?) clase(intra si grupa mare de gradinita). De ce a fost introdus? Sa ,,ne distram” cu mediile obtinute de elevi? Una din consecintele lui a fost abandonul scolar, multi elevi nu au mai urmat clasele obligatorii, mai ales dupa clasa a VII-a, in primul rand din lipsa resurselor financiare ale parintilor, iar daca au urmat clasa a IX a, au abandonat-o. Eu ma intreb care a fost logica examenului?

O alta ,,realizare” cu consecinte a fost si stabilirea CURRICULUM-ui NATIONAL (un cuvant introdus (?), ,,ce din coada au sa sune”), precum si ,,reorganizarea” si descentralizarea cercetarii romanesti, care a ajuns acum ,,vai de mama ei”. Tot cu consecinte negative (ca si in sistemul medical) a fost si trecerea patrimoniului scolar in,,gestiunea” autoritatilor locale. O alta modificare a fost ,,discriminarea pozitiva” a copiilor de rromi (tigani). Tot el introduce ,,multiculturalismul” in scoala romaneasca, sub presiunea politicii ,,liberale” a FMI-BM. Consecintele conceptului se ,,vad” acum la cei care au fost pionierii discriminarii pozitive si a multiculturalismului, de fatada in SUA. UN ESEC pentru civilizatia occidentala, dar care a fost preluat de emigrantii musulmani in EUROPA, care, ,,discriminand pozitiv”, impun ,,drepturi” dupa CORAN (cei care au fost ,,afara”, ati vazut cum arata orasele vestice), imitati si de alte organizatii teroriste gen ISIS, AL QAEDA etc. Sa vedem unde se va opri ,,valul american” BLM( black lives matter), fara a uita ca 60% din ,,populatia” inchisorilor americane este formata din negri, care reprezinta si 26% din ,,etnia” impuscata de politie. ,,Ei” zic ca ,,democratic”.

ANDREI MARGA a vrut sa fie ,,fruntas pe ramura” si ,,inchide” capitolul ,,EDUCATIE”, primul ,,dosar” inchis de ROMANIA in negocierile cu UE, in 2000. Intr-un cuvant, ce a facut MARGA (dar nu a fost singur) a fost un ,,DEZASTRU”. Aceasta reforma a fost numita de MARGA ,,de recuperare”, el fiind preocupat si azi de ce se spune ,,afara” de reforma lui, nu de ,,dezastrul” pe care l-a ,,semanat inauntru”. Toata aceasta ,,reforma” legiferata prin legea invatamantului din 1999, purtand ,,stampila” FMI-BM (liberalismul marca USA), s-a ,,bucurat” si de o finantare de cateva milioane de dolari, dar care nu au ajuns decat pe hartie in ROMANIA, ei ,,cheltuindu-se”, conform obiceiului celor doua institutii financiare, pe platirea ,,bagatorilor de seama” straini, ROMANIA achitand nota de plata. Si atunci, ca si mai tarziu, ne-am ales cu ,,praful de pe toba” si datori. La aceea data, guvernul R. VASILE, s-a imprumutat cu 400 milioane DST (drepturi speciale de tragere) prin OUG 76/30.08.1999, o parte din bani ,,ajungand” pe ,,hartie” la invatamant. Romanii nu a vazut ,,un ban”.

ANDREI MARGA s-a bucurat, in 2005, de atribuirea premiului HERDER, dar, ca sa-i stric bucuria, tin sa-l anunt ca acest ,,premiu” a fost atribuit, de-a lungul timpului, celor care au fost favorabili ,,curentului” pan-german european (nu romanesc) si trebuia sa aiba ,,avizul” BND-ului. Sta alaturi de DINESCU (premiat si de unguri, in 1998, ca LUCIAN BOIA), ,,mare om de…” ce vreti dvs., dar nu pentru aceasta natie. Aceasta ,,reforma” a venit si s-a amplificat cu alti ,,nefericiti” ministri, pe care i-a durut ,,in cot” de invatamant, ca FUNERIU, ANDRONESCU si MIHAI HARDAU etc. Aici exista o singura exceptie care poarta numele de: MIRCEA MICLEA.

ROLUL ECATERINEI ANDRONESCU IN ,,INGROPAREA” INVATAMANTULUI ROMANESC

Caricatura Ecaterina Andronescu. LUCIAN MAFTEI / MEDIAFAX FOTO

,,Urmasa” lui MARGA, in ,,consolidarea dezastrului din educatia romanesca, s-a numit ECATERINA ANDRONESCU, cu trei ,,mandate”, reprezentand cea mai lunga ,,domnie” la educatie:_- aproape 5 ani. Curios este ca cei doi, care provin din mediu universitar, cu studii serioase, s-au manifestat ca ilustre nulitati. Mai grav e ca, nici pana astazi nu au inteles acest lucru. Cea mai mare ,,realizare” a ,,AMBRAMBURICAI”, in mandatul inceput in 2009, ,,sub” PETROV si ,,PITICUL” BOC (nu ma refer la inaltime, ci la ,,minte”), a fost desfiintarea Scolilor de ARTE si MESERII si aparitia Liceelor tehnologice, a caror rezultate cu ,,zero” promovabilitate la BAC, in peste 40 dintre ele, le ,,vedem” in 2020.

In 2009, ABRAMBURICA, justifica masura prin care a ,,taiat” cifra de scolarizare la aceste scoli, care a dus la desfiintarea lor, ca ,,….liceele tehnologice sunt bine pregatite pentru un invatamant de calitate”. ,,Calitatea” clamata de ministru, s-a concretizat dupa 10 ani, in 2019, cand s-a vazut dezastrul de la aceste licee in promovarea BACU-lui, sub 45%, iar doamna declara nonsalant ca:- ,,...ii trimitem pe acesti tineri care poate au mai putine abilitati teoretice spre a invata o meserie”. In 2020 nu mai recunoaste nimic. ,,Minte scurta”. In schimb, MARGA, macar o tine pe a lui in cartile publicate, incercand sa justifice urmarile ,,reformei” in ,,modernizarea invatamantului”. E consecvent, dar sa ramana la ,,scris”, iar ,,ABRAMBURICA” ar trebui sa stea ,,acasa”, cel putin de rusine de ceea ce a facut, nu sa ,,de-a din coada” pe la toate posturile TV, mestecand ,,vorbe”.

INCERCARILE PROF. MIRCEA MICLEA DE A ,,REPARA” EDUCATIA NATIONALA

Singurul ministru care a reactionat la nepasarea ,,GUNOIULUI POLITIC”, privind educatia romanesca, a fost prof. univ. dr. MIRCEA MICLEA, care a acceptat mandatul in primul guvern TARICEANU, la 29 decembrie 2004. Om cu o bogata activitate didactica, facuta cu ,,cap” (de unde si specializarile), cu abilitati de organizare si conducere a domeniului ,,pastorit” in cunostinta de cauza, era singurul din acel guvern ,,pe meserie”. In rest, ,,Dumnezeu cu mila”. La putin timp de la numire, s-a ,,trezit” la realitatea damboviteana, anume ca cei 6% din PIB, promisi pentru educatie in campania electorala, au fost ,,vorbe de campanie”, invatamantul primind doar jumatate din cifra promisa, iar in executia bugetara din 2005, cifra sufera modificari, bineinteles, in minus. Atunci, ca si mai tarziu, ,,GUNOIUL” avea alte ,,urgente”, 99% dintre ei fiind corigenti la capitolul educatie (daca sunteti curiosi urmariti declaratiile de presa din ,,epoca”, cum masacreaza limba materna), cu ,,studii” tarzii, in institutii care de care mai ,,exotice”. La nici un an, prof. MICLEA, isi da demisia, probabil, cu convingerea ca se lupta ca DON QUIJOTE cu ,,MORILE DE VANT”.

Ca o ultima incercare, in 2009, din pozitia de consilier prezidential, prof. MICLEA, in cadrul ,,PACTULUI PENTRU EDUCATIE” semnat de toti, dar citit de putine ,,gunoaie politice” (in afara UDMR-ului care dorea sa ,,strecoare” cate ceva), propune un nou ,,COD/LEGE” al educatiei nationale, care avea in ,,spate” un buget de peste 3,2 miliarde de euro. Demersul era apreciat de profesionistii din domeniu, sindicate si studenti, dar ,,pierde la masa verde” meciul cu ABRAMBURICA (atunci ministru de resort), care isi impune propriul ,,COD”, ale carui consecinte le stim cu totii, cei care am avut copii ,,in sistem”. Atunci, MICLEA a concluzionat ca: ,,…la noi criza nu e de bani, e de caractere”.

Se revine, in 2011, cu legea nr.1, dar aceasta nu mai are ,,substanta” pentru invatamantul primar si gimnazial, mai ales din mediul rural, unde incepe actiunea de ,,inchidere” a scolilor (similar cu aceea a spitalelor), fiind vehiculat numarul de 3000(?) unitati scolare, dar numai ,,de limba romana(?)”. In ,,lege” se produc mutatii pozitive pentru mediul universitar. De atunci, si aceasta a fost modificata de aprox. 48 de ori, mai ales de ,,mana” ABRAMBURICAI, pasii, cati au fost pozitivi din legea nr.1/2011, fiind anulati/modificati, dar nu in folosul invatamantului. In acest fel, educatia romaneasca a pierdut omul care putea sa o ,,puna pe linia de plutire” si sa-i dea un viitor, alegand-o pe ABRAMBURICA, aflata in cardasie cu rectori ai universitatilor, care pierdeau privilegii si ,,lozul”. II DUREA ,,IN F…D DE EDUCATIE”.

Despre ceilalti ministri este inutil sa mai vorbim, marea lor majoritate niste nulitati intelectuale care s-au perindat pe la acest minister, cu mai multe denumiri (pentru a ascunde gunoiul sub pres). Acestia au reprezentat interese personale si de ,,grup”, mai ales in ceea ce priveste editarea manualelor alternative si a diferitelor ,,caiete” speciale, pe care parintii erau obligati sa le cumpere, acreditari de noi universitati si ,,titluri” universitare primite de toate ,,loazele” politice cu ,,doctorat” si ,,catedra”. Toate aceste activitati ,,didactice” ale loazelor cu titulatura de ministri, aveau un rezultat numit – COMISION.

,,TAIFUNUL PANDEMIC” NUMIT MONICA ANISIE

Ultima venita in aceasta ,,galerie” este ,,somitatea(?)” numita MONICA ANISIE, ea zice ca este profesor de romana, fapt contrazis de greselile dese in care masacreaza limba materna, in declaratii publice. Daca aveti timp sa va uitati in CV-ul ei, va cruciti ce de ,,studii”. Este de remarcat ca este un ,,produs” marca PETROV, care o avea consilier pe la COTROCENI (2012-2016), preluata de IOHANNIS, pe un ,,post” mai mic care, imitandu-l pe PETROV, redacteaza si el o ,,maculatura” numita ,,ROMANIA EDUCATA”. Un text insailat, criticat de toti cei ,,cu scaun la cap” din domeniul educatiei, dar care a avut ca ,,mentor”, se pare, pe ANISIE, pe langa o consiliera venita de prin LUXEMBURG. Actualul ministru nu a stat prea mult pe la catedra (de unde si carentele in exprimare), ci doar ,,prin sferele inalte” ale ,,gunoiului politic” romanesc, cand inspector, cand consilier, formator, secretar de stat la CIOLOS etc. (cititi CV-ul). M-am mirat ca nu e ,,DOCTOR”, nu conteaza in ce. Sa nu uit, in 2011, ,,trece” si ea, ca tot ,,gunoiul politic scolit”, pe la ACADEMIA NATIONALA DE INFORMATII, de unde se alege cu un ,,atestat” in ceva nedefinit, neinteles si de catre cei care l-au acordat, gen TEODOROVICI, care l-a primit fara sa ,,participe”.

Despre comportamentul susnumitei si a secretarei de stat, de la declararea pandemiei pana acum, ati vazut aproape zilnic. ANISIE si ,,echipa” ei au avut mari dificultati in a organiza invatamantul on-line, cu laptopuri/tablete pentru copii, examene, an scolar, numar de elevi, lipsa internetului si a electricitatii in multe zone ale tarii etc. In ,,plina pandemie”, cred ca, multi dintre dvs v-ati facut cruce cum pot ajunge asemenea personaje inepte in functii ministeriale. Dar mirarea dureaza putin, multi dintre indivizii numiti ,,ministri” sunt de aceeasi factura: PROSTI ,,CU PATALAMA”.

,,MODERNIZAREA” INVATAMANTULUI DE CATRE ,,CIUMA”, INTAMPLATOR ,,GALBENA”.

Bacnote euro

Pe acest fond ,,intelectual si dedicat intereselor nationale”, in sedinta ,,extraordinara de guvern” de joi (cu aprobarea ,,starii de alerta”), 16. 07 ac., ANISIE, ,,strecoara” un proiect de HG, pe care ,,idioto-intelectualii” din guvern il aproba (multi fiind analfabeti functionali), in care se propune ca din aceasta toamna, copii/nepotii dvs., sa devina cobaii unui ,,experiment” privind transformarea unor unitati de invatamant in ,,UNITATI – PILOT, EXPERIMENTALE SI DE APLICATIE”, destinate unor ,,proiecte de cercetare educationala, noi modele curriculare si de cariera didactica, in vederea fundamentarii de politici publice la nivel national”. Exista marea probabilitate ca acest demers sa ascunda niste ,,mismasuri” financiare ale grupului de interese din invatamant si nu numai, care au ,,impins-o” pe ANISIE in ,,capul mesei”. ,,EI” motiveaza acest demers, prin aceea ca pun in,,practica”, insailarea de texte (respinsa de cvasitotalitatea meseriasilor din educatie) numita ,,ROMANIA EDUCATA”. Vin vremuri tulburi si trebuie bani multi pentru a ,,potoli” foamea celor de la ,,ciolan”. VOM VEDEA.

Ceva similar cu acest ,,experiment”, sa-l numesc ,,educatie in pandemie”, este programul ,,NOUA CASA” (tot in pandemie), aprobat prin HG, o saptamana mai tarziu. Acesta a fost ,,dedicat” unui grup dubios de interese dambovitene, CARE NU A REUSIT SA VANDA CEEA CE AU CONSTRUIT, DIN CAUZA PRETULUI EXAGERAT. Tinerii care ,,vor pune botul” la ,,oferta” – ,,AU PUS-O IN VIITORII 30 DE ANI. Aici initiator este CITU FLORIN- ,,geniul financiar si iubitorul de banci” al ,,CIUMEI”, nu conteaza culoarea. CAT O FI ,,LOZUL” SI CUM SE ,,IMPARTE” ?

Daca dvs. ati inteles ce se vrea, va felicit (eu nu am priceput, mai ,,greu de cap”), iar ,,lista” scolilor ,,alese” se va publica pana la 15 august ac, iar M.E.C. va aproba metodologia de infiintare si functionare a acestor ,,unitati-pilot, experimentale si de aplicatie”. Dupa desfasurarea evenimentelor de la inceputul acestui an, cred ca ,,unitatile -pilot” vor fi destinate invatarii copiilor/nepotilor nostri cum sa culeaga sparanghelul (probabil ca nemtii au fost nemultumiti de prestatie), modele de transare a animalelor in abatoarele germane, retetele carnatilor, tehnici de doborare a copacilor cu drujba, iar cand nu vor mai putea face astfel de activitati ,,intelectuale”, vor invata cum sa-i ,,sterga la fund” pe batranii nemti si austrieci. ,,SLUGA” trebuie ,,educata” de mica. Cred ca nu va inchipuiti ca aceste ,,unitati pilot” sunt destinate sa pregateasca viitorii castigatori ai premilor NOBEL sau sa descopere noi genii ale umanitatii.

Aceasta este ,,oglinda” educatiei romanesti LA ZI. CE E DE FACUT?

ROLUL FAMILIEI SI A ,,CELOR SAPTE ANI DE ACASA”

Dupa 1990, dar mai ales dupa anul 2000, in TARA, apare fenomenul migratiei fortei de munca ,,in putere” catre vestul european, uneori familii intregi sau un membru al acesteia, acasa ramanand copii minori in grija bunicilor. Bineinteles ca acest fenomen a fost ignorat de ,,STATUL PUTRED” ROMAN, care avea alte urgente, iar cand ,,a aflat si el” (ultimul din sat, ca cel cu nevasta curva) a balmajit cate ceva, dar nu a facut NIMIC. Practic acesti copii au ramas, in marea lor majoritate, ai nimanui, cu bunici saraci, fara resurse suficiente de a-i intretine si ,,purta” la scoala. Despre cei ,,sapte ani de acasa”, nici nu se mai poate vorbi in marea majoritate a acestor cazuri, devenite sociale. Saracia care macina societatea romaneasca, in peste 60% din populatie, reprezinta o alta consecinta a abandonului scolar al copiilor, nu ca nu ar vrea parintii/bunicii, ci pentru ca NU AU CU CE.

DISCRIMINARE ,,NEGATIVA”: SAT-ORAS

Acest fenomen se manifesta diferit la ,,tara”, fata de ,,oras”, cu consecinte negative asupra celor din prima categorie. Multi copii se inscriu in clasa pregatitoare, dar putini termina ciclul primar si gimnazial. La ,,tara”, fenomenul este mai complex din urmatoarele motive: 1) – multa lume saraca, fara resurse; 2) – parintii, daca nu sunt ,,afara”, sau bunicii, in marea lor majoritate, nu au ,,gatat” scoala, urgentele lor fiind ,,supravietuirea” prin munca pamantului si ingrijirea animalelor, ei avand nevoie de ,,ajutorul” copiilor. Acest lucru fiind una din cauzele ca romanii, in trecut, ,,faceau” copii multi. Dar ,,gunoiul” a uitat, daca a stiut vreodata; 3) – la noi invatamantul nu e ,,gratuit”, cum ar trebui, ci ,,sustinatorul” unui elev este supus la tot felul de ,,biruri” din partea personalului didactic ,,care mananca o paine alba”, in multe cazuri fiind obligat de inspectorat sa ,,vanda” tot felul de ,,facaturi” pseudo-didactice, sub forma de ,,caiete”, ,,culegeri”, ,,carti”, pe langa ,,alte fonduri”, inclusiv pentru ,,paza”, cu toate ca legea zice altfel (de parca ati vazut primar care sa se ,,incurce” in lege), concursuri organizte pentru bani, din care elevul se alege cu o ,,diploma” a carei valoare este mai mica decat hartia pe care s-a tiparit. Fara a ,,onora” toate aceste ,,cereri” ilegale, parintele este ostracizat in comunitate, iar copilul nu este primit la scoala sau, daca este primit, este ignorat si jignit permanent ca nu este ,,in rand” cu ceilalti ai caror parinti au platit ,,birul”. S-a luat vreodata vreo masura? NU. Toti ,,vantura” vorbe, inclusiv mass-media, dar nimeni nu face nimic. ,,LAS-O, MA, CA MERGE ASA”! (citat din neaosul ,,DOREL”).

Intr-o marea majoritate (imi cer, cu respectul cuvenit, scuze dascalilor care au ramas DASCALI), personalului didactic este dezinteresat de ceea ce fac ,,la clasa”, unii nu stiu ceea ce predau, iar ,,ceilalti” stiu, dar nu isi fac meseria, ,,invitand” copii la meditatii pe bani multi. Deci de unde sa plateasca apartinatorul dintr-un sat, toate aceste ,,cheltuieli” de care ,,GUNOIUL POLITIC” (nu numai din fruntea ministerului) STIE, dar ii doare la ,,palarie”. Tot la sat, mai ales dupa ciclul elementar, marea majoritate a elevilor, din cauza numarului mic existent intr-o clasa, trebuie sa faca naveta in ,,vecini” cu, dar mai ales fara, mijloc de transport, unii pe jos, indiferent de buletinul meteo transmis de ,,BUSU”, de ,,cinci mii de ori pe zi”. Sa nu mai spun ca acesti copii trebuie imbracati, nu poti sa-i trimiti la scoala cu nadragii rupti ,,in fund”, incaltati, hraniti, ingrijiti. Dupa ce vin de la scoala, acasa ar avea nevoie de un calculator, daca au curent electric si nu toti au, de un loc unde sa invete, o masa a lui, nu neaparat ,,birou”, ca sa nu invete printre oalele si farfuriile de pe masa comuna care de multe ori este unica in familie. In mediul urban intalnim fenomene similare, mai ales legate de saracie si migratie, dar copiii, cati sunt scolarizati, se ,,descurca” mai bine, de unde si diferentele mari in rezultatele obtinute.

CONSECINTELE MIGRATIEI ASUPRA EDUCATIEI NATIONALE

Pe acest fond, al alienarii si distrugerii ,,radacinilor” traditionale educative, inainte de a se ,,intalni” cu scoala, copiii pleaca intr-o cursa cu handicap :- nu mai au cei ,,sapte ani de acasa”, care reprezinta ,,baza” educatiei romanesti (la ,,straini” este altfel si se vede), iar ,,intalnirea” cu scoala pentru ei nu mai reprezinta o treapta de evolutie, ci o ,,povoara” de care trebuie sa scape, de unde si dezinteresul de a o urma si de a invata. Ei stiu de mici ca scoala nu-i ajuta sa ajunga ,,oameni mari”, iar munca cinstita nu mai reprezinta ,,o cinste” in comunitate si care sa ii aducea in situatia de a avea un mod de viata decent, inclusiv la batranete.

Tinerii romani inteleg primii ca parintii au plecat ,,afara” din cauza saraciei, pentru ca ei sa nu moara de foame, de a castiga banii pe care STATUL ROMAN nu ii asigura pentru munca cinstita, iar bunicii lor nu ii mai pot ajuta: – nu mai au cu ce. ,,Modelele” lor sunt acum tot felul de oligrofeni, prosti, hoti, mincinosi, tradatori, curve de ambele sexe si ,,gen”, drogati, ,,politicieni”, functionari guvernamentali care ,,au facut” bani fara munca. Toti acesti deviati morali, ,,nascuti jigniti”, sunt numiti ,,vedete” de mass-media, a carei ,,animatori” au mare nevoie de educatie. IN ACEST CONTEXT, DE CE AR MERGE LA SCOALA? Ca sa ajunga ca parintii lor, ,,slugi” in vest, tratati mai rau decat animalele ,,stapanilor”?

Interesant ar fi acum ca celor aflati in Guvern, in frunte cu ORBAN, sa li se ,,dea” un test tip ,,PISA” ( multi oameni avizati nu sunt de acord cu acest ,,test”, se adreseaza altor ,,tipuri” de elevi, nu romani, DAR SE APLICA ,,OTOVA”), inclusiv lui ANISIE si a celor din ministerul pastorit de ea. Cred ca rezultatele ar reprezenta ,,STIREA SECOLULUI” in a vedea (uni sunt ,,orbi”) ce prosti sunt ,,pusi” sa ne conduca. In test as introduce si cuvantul ,,CURRICULUM”, pe care sa-l traduca si sa-l explice. CRED CA AM ASISTA LA UN ,,CIRC NATIONAL” IN DIRECT SI LA ORA DE VARF SAU :- ,,PRIME TIME” CU LE PLACE SLUGILOR DIN MASS-MEDIA.

CE AR TREBUI FACUT?

Cred ca la aceasta intrebare nu ar fi greu de raspuns. In primul rand ar trebui (cum a incercat si MICLEA, in 2009) sa stabilim ,,SCOPUL” – CE DORIM SA STIE, MINIMAL, ELEVUL LA SFARSITUL FIECARUI CICLU DE INVATAMANT? In functie de acest scop sa stabilim ,,pasii” prin ,,PROGRAMA NATIONALA”, nu printr-un cuvant strain, CURRICULUM. Cuvant latin, derivat din CURRICULUM VITAE, tradus in ..TRECUTUL VIETII” unei persoane si folosit de englezi, pe la 1582, in universitatile medievale, marginalizat, daca nu ignorat in tarile francofone. Iar noi ,,ne dam ” francofoni. Ar fi necesar sa ne preocupe ,,baza” invatamantului, locul de unde acesta incepe, lucru neglijat si apoi ne apuca mirarea ca putin peste jumatate din elevi iau ,,BACUL”, iar o mare parte abandoneaza scoala, devenind ,,marfa” in traficul ilegal de persoane, ,,spre” EUROPA si aiurea.

PUNCT ,,ZERO” – UNDE SUNTEM ACUM?

Acest ,,PUNCT” cred ca ar trebui sa inceapa CU ORGANIZAREA invatamantului primar si gimnazial. Daca mediul urban ,,sta” bine la acest capitol, cu o retea scolara accesibila elevilor si cu personal didactic cat de cat competent, la ,,tara” este DEZASTRU, LA PROPRIU. Daca ,,gunoiul politic” nu a aflat (pentru ca nu l-a interesat), sunt sate in ROMANIA (nu in AFRICA) cu 1-2 copii de aceeasi varsta, care ar trebui sa fie colegi de banca, iar un dascal ar trebui sa le predea. Dar nu se poate, ca nu sunt invatatori si nici bani, iar ,,inteligenta” educationala a gasit ,,rezolvarea”, bineinteles, proasta ca si mintea lor: au ,,inghesuit” fizic toti copii din sat in aceeasi clasa, cu un ,,dascal”, care, in 50 de minute, trebuie sa-i invete carte pe: 1-2 elevi de clasa I, 2-3 de clasa a II-a si tot asa pana in clasa a IV-a. Dupa ce acesti elevi, despre care nu se stie ca au ,,apucat” sa invete, pentru a intra in gimnaziu, trebuie sa se deplaseze, de regula, la centrul de comuna unde nu sunt clase decat pana la clasa a VIII-a, nu a XII-a dupa alta modificare din 2019, a art.16 din legea 1/2011. Lege proasta care ii obliga sa dea ,,examen”, in ,,interiorul” ciclului de invatamant ,,obligatoriu”, pentru o alta deplasare ,,la oras”, cel putin 30 de km, pentru a urma ,,restul” claselor . GUNOIUL POLITIC A PIERDUT, DACA A AVUT VREODATA, LEGATURA CU REALITATEA ROMANESCA.

Ce credeti dvs.? Asa se poate face ,,scoala”, mai ales pentru copiii de 6- 9 ani, cand (dupa ,,cei sapte ani de acasa”, care au fost ,,absolviti sau nu”) se pun bazele educatiei viitoare? Iar dupa primul ciclu de invatamant sa inceapa ,,migratia” catre un sat mai mare, apoi la ,,oras”. CU CE SI DE UNDE BANI? MAI EXISTA INTERES PARINTE-ELEV IN 90% DIN CAZURI? Eu nu cred si banuiesc ca nici dvs., dar ,,CIUMELE POLITICE”, care ,,isi fac vant cu coada”, ne spun public ca in acest fel vom obtine ,,ROMANIA EDUCATA”, dupa ce au ,,semnat” (poate unii au pus degetul) ,,PACTUL NATIONAL PENTRU EDUCATIE”? Tragedia romneasca este ca nici ei nu cred, dar NE MINT, iar ,,noi” ii credem. SUNTEM FRAIERI, SA NU SPUN ,,PROSTI”, pentru ca nu gandim ,,cu capul nostru” si nu le punem intrebarile ,,de baza”: – CE? DE CE? CINE? CUM? CU CINE? CU CE? Iar la acestea sa obligam ,,CIUMELE” sa raspunda. Poate va intrebati: CUM II OBLIGAM? Cred ca, daca gandim, gasim si solutii.

CE SOLUTII AM PUTEA GASI?

FINAL

Am incercat sa prezint imaginea ,,SCOLII ROMANESTI” sub diferiti ministri ai educatiei si a felului cum am ajuns unde stim cu totii. La toate aceste ,,nenorociri” s-a adaugat si recenta pandemie, de parca educatia romaneasca nu avea destule probleme. Ati urmarit balbaielile si prostiile debitate, in special de ,,scolita” RALUCA TURCANU (cu studii LA RUSI), la care se aduga prostiile, aproape zilnice, ale ministrului in functie. Dupa ce debiteaza cele doua doamne, e greu de crezut ca ceva se va schimba in bine si in folosul ELEVULUI ROMAN CU PARINTI SARACI SAU MAI AVUTI. Ce se va intampla din toamna? Mai bine ghicesti toate numerele la ,,6 din 49”. Totul este in ceata, ,,ceata hibrida”, prezenta in ,,capul” (care il are) celor care ar trebui sa conduca sistemul educational si sa ,,lumineze prostimea”.

CONCLUZII

1 – educatia romneasca, dupa 1990, a luat-o ,,la vale” si nu da semne ca isi va reveni in folosul TARII. Cred ca ,,educatia” a avut un minister cu cele mai multe modificari de titulatura, lucru care s-a reflectat in ,,costuri” mari nejustificate : – schimbari de sigla, stampile, ,,placi” cu noua denumire pe edificii, diplome, atestate, imprimate specifice, etc. Ar fi interesant de aflat care este suma cu care ,,s-au jucat” ,,CIUMELE POLITICE”. Astazi, o ,,mare realizare” educationala este inaugurarea, WC-ului intr-o scoala, iar ,,guvernul” anunta, cu tam-tam, ca a ,,dat” 31 de milioane de lei, pentru astfel de ,,obiective”. Asa a dat si ABRAMBURICA, dar mai mult (daca au ,,ajuns” la beneficiari) : -64,8 milioane pentru 858 de scoli, ,,ceilalti”, pana la 1489, au ramas cu ,,fundul curtii”. SA ,,FACEM” PE NOI … DE PLANS.

2 – singurul ministru care a demonstrat ca ar fi capabil sa ,,intoarca caruta” – MIRCEA MICLEA – nu a reusit sa ,,depaseasca” interesele ,,gunoiului politic” dambovitean si mentalitatie celor ,,din sistem” care pierdeau ,,ciolanul”.

3 – invatamantul in mediul rural este ,,in groapa” si nu se vede nici ,,luminita de la capatul tunelului”.

Sa auzim numai de bine!

P.C.

Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta sau imediata, sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana fizica/juridica etc.) s-a simtit jignit/a, imi cer scuze anticipat.

Multumesc, ca de fiecare data, cititorilor care s-au aratat interesati de subiectul tratat in ,,episodul” precedent. Tot ca de fiecare data, imi cer scuze pentru eventualele greseli de redactare. Multumesc pentru sugestii!

Sa va fie de folos!

– VA URMA –

Lasă un răspuns