INVATAMANTUL, INCOTRO? – episodul II
CE E DE FACUT?
Articolul precedent l-am incheiat cu acest titlu de capitol pe care o sa incerc sa-l dezvolt in continuare. Mai intai vreau sa scot in evidenta o noua ,,veste buna” din invatamantul autohton prin care ,,poporul” este anuntat ca, la recentul examen de definitivat, dascalii prezenti au promovat in proportie de 58%. Din cei care s-au prezentat, o parte au fost ,,descalificati” (32) pentru ca au copiat, ceea ce mie mi se pare normal intr-o anumita proportie si nu ar trebui sa fie ,,stirea zilei”. Cum ar putea dascalii din ultimi 30 de ani sa fie mai ,,buni” decat sistemul educational din care provin? Au venit de pe MARTE? Cu ,,mana pe inima”, sa-mi spuna cineva care a facut scoala, in adevaratul sens al cuvantului, daca ei/noi n-au/n-am copiat sau au/am avut colegi care au facut asta. Sa nu uitam cuvantul biblic: ,,Cel fara de pacat dintre voi, sa arunce cel dintai cu piatra… (Evanghelia lui IOAN, 8:12). In rest ,,deontologi care misca coada” intr-o mass medie, numita de rusi – PSIHO-INFORMATIVA (acum in voga), parte a MASKIROVKA (daca va mai amintiti). Acest lucru nu se poate numi ,,coruptie sau furt”, daca asa ar fi, 90 % din cei care au facut SCOALA (nu facaturi), ar trebui sa dea cu subsemnatul. ,,Marele” GRIGORE GHEBA a fost ,,prins” la BAC cand dadea cinci fituici colegilor pentru subiectul de la matematica si era sa fie exmatriculat. Daca era exmatriculat, cum se mai ,,descurcau” generatii de elevi, dupa 1950, fara culegerile lui? Acum nici nu mai e pomenit de ,,noii matematicieni” scolari. Pentru cine nu stie, a ,,cazut” prizonier la rusi, in 1942, la COTUL DONULUI (ca si bunicul meu). IN REST ,,FORME FARA FOND”.
In primul episod dedicat educatiei am constatat ca una din marile probleme (poate chiar esentiala) care sa ,,acorde” o noua sansa acestei TARI, este organizarea si functionarea invatamantului in mediul rural. Dar inainte de a trece la ,,subiect” vreau sa scot in evidenta recenta declaratie a premierului IRLANDEI – MICHEAL MARTIN – care a spus ca ,,Pur si simplu nu exista inlocuitor pentru invatatul in scoli, in prezenta colegilor si a profesorilor…” si a hotarat alocarea unui ,,mizilic” de 375 milioane euro pentru a ,,rezolva problema” cu ,,distantarea fizica”, nu ,,sociala”= termen RASIST care se referea la ,,distantare” in functie de clase sociale, rasa, religie, sex, diferente de nivel de trai etc., cum declarau analfabetii politici si ,,specialistii” medicali autohtoni (care s-au inmultit in ultimul timp, iar de TATARU, incepe lumea sa rada) cu scoala putina, prost facuta sau deloc – ,,DE UNDE NU E, NICI DUMNEZEU NU CERE”. O interventie asemanatoare, privind necesitatea invatamantului ,,in clasa”, a avut si Presedintele Academiei ROMANE- prof.univ. IOAN AUREL POP, dar ,,se bate la usi inchise”. Deocamdata si, probabil, nici pana la toamna, de la CIUMELE cocotate in ,,fonctie”, precum GHITA PRISTANDA, nu o sa auzim ceva asemanator. SE GRABESC, FURA MULT, PANA II ,,DA JOS” CEALALTA CIUMA. SCOALA II INCURCA.
DE UNDE PORNIM?
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/jpg.jpg)
Romania, pana in anii 1950, era preponderent ,,agricola”, aproximativ 80% din populatia tarii era in mediul rural. Industrializarea initiata de comunisti duce ca, in 1985, proportia rural-urban sa fie aproximativ egala, de 10,5 milioane persoane, proportie care se mentine si in 1989. Interesant ca dupa anul 2018, ponderea populatiei in mediul rural este aceeasi din 1989, de unde INS (Institutul national de statistica) a ,,uitat” sa scada numarul celor care au parasit satul pentru ,,raiul” capitalist. Este greu sa ai incredere in datele INS, care au o mare doza de probabilitate si aproximare (pornind de la cei care ,,culeg” datele, la care se adauga alte interese obscure), dar, bune, proaste, aceste statistici arata ca mai mult din populatia romaneasca este ,,la tara”, nu ,,la oras” (cea mai mare proportie la nivelul UE, in 2020). ,,Prostii cu staif” din MEC fac ,,prognoze” educationale ignorand total ceea ce se intampla ,,la tara”, cu ,,modele” de aiurea, aplicate prost, dupa cum le este si mintea. Acest lucru nu trebuie sa ne mire, pentru ,,GUNOIUL POLITIC” autohton, indiferent de culoarea ,,CIUMEI”, ROMANIA ,,tine” cat copertina de la Palatul Victoria (pusa de NASTASE, ca sa nu ii ,,ploua in gat”, in lipsa ,,capului”), la care se adauga DN.1 pana la BRASOV si A2 pana la CONSTANTA, pe care se inghesuie toti ,,moftangii” la o ,,sueta” de vineri pana duminica. In rest CEATA DEASA.
CE SPUNEAU ,,INAINTASII” DESPRE SAT
In 1932, MIRCEA VULCANESCU, scria despre cele ,,DOUA ROMANII”, pe care antropologii si sociologii din scoala lui DIMITRIE GUSTI le observau pe parcursul istoriei moderne a ROMANIEI. In 1941, D. GUSTI adauga ca ,,…O ridicare a satelor trebuie sa se intemeieze pe o cunoastere a nevoilor sale…” Nu stiu daca ,,doctorii” care ,,matura” prin MEC, au auzit de cele doua personalitati pomenite mai sus si stiu ,,de nevoile satului”. Aici mai adaug cele spuse de LIVIU REBREANU in discursul ,,de receptie” in aula ACADEMIEI ROMANE, in 1940, ca :,,…taranul este inceputul si sfarsitul. Numai ca am fost neam pasnic de tarani, am putut sa ne pastram fiinta si neamul… Suntem si vom fi intotdeauna NEAM DE TARANI”. Toti marii intelectuali romani, la care il putem adauga pe LUCIAN BLAGA, cu ,,vesnicia s-a nascut la sat”, ION LANCRAJAN, cu satul ,,insurectional si vindicativ” si, nu in ultimul rand, NOICA, au scos in evidenta importanta satului romanesc in dainuirea noastra de-a lungul mileniilor.
CE AU UITAT ,,URMASII” DESPRE SAT
Daca toti acestia au pus ,,in centrul lumii” SATUL ROMANESC, ,,gunoaiele” care conduc STATUL ROMAN, l-au uitat, nu il ,,gasesc” nici pe harta, daca nu au cumva ,,o casuta de vacanta”. Ei iau ,,de-a gata” modele straine, eventual de la vreun analfabet functional de la FMI/BM (cum a facut MARGA) sau mai nou de la BRUXELLES, cu rezultate in invatamant mult mai slabe decat ale noastre, nu cu multi ani in urma. De la politicieni ,,needucati” nu putem astepta lucruri bune pentru invatamantul national. ASA AM AJUNS, STATISTIC (dupa mine, discutabil), PENULTIMII IN UE, CA ,,ANALFABETI FUNCTIONALI” (alt termen discutabil). Nu pot sa nu leg ,,reforma” lui MARGA, care a introdus si testele PISA, in 2000, de ,,locul” pe care ,,ni l-au ,,dat” strainii nu numai aici, dar si ,,la stersul la fund”, pasta de dinti, sapun si la ce s-au mai gandit unii ca ne pot umili ca sa fim buni de ,,sparanghel”. Ati citit ce conditii ne-au asigurat nemtii: – numai apa calda si sapun… Am impresia ca retraim epoca medievala, mai ales in TRANSILVANIA, cand romanii nu aveau ,,drepturi” nici sa poarte caciula/palarie si cizme.
REALITATEA INVATAMANTULUI ,,LA TARA”
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/646x528.jpg)
Realitatea ,,la zi” v-am prezentat-o in articolul trecut, la care mai adaug ca in 99% din scolile din mediul rural, din cauza numarului mic de copii, ,,educatia” in clasele I- IV se desfasoara ,,SIMULTAN”, uneori cu cate 18-25 elevi (in unele zone ale OLTENIEI), in ARDEAL, numarul acestora fiind de 6- 21. In acest fel zic ,,gunoaiele” din MEC, de pe malul garlei, ca se ,,invata carte”, la …,,CUCA MACAII”. Introducerea finantarii (incepand cu 2011) ,,per capita” dezavantajeaza, din nou, mediul rural unde pentru un elev suma acordata este de 296 lei, iar in ,,urban” de 347 lei. La aceste diferente se adauga in mod negativ si numarul de elevi care este mult mai mic la sat, rezultand o suma de bani, in minus, fata ,,de oras”. In comparatie, ingrijirea unei magnolii intr-un parc bucurestean are un buget de 406 lei (2018), suma care creste in perioada electorala.
Intr-o cercetare UNICEF a rezultat ca 60% din directorii de scoli urbane considera ca acest mod de finantare este ,,INSUFICIENT IN MOD ABSOLUT”, iar acest procent creste spre 90% in mediul rural. Un alt neajuns la acesta finantare, este si acela ca directorii de scoli ,,umbla” dupa elevi pentru a se putea finanta, lucru care duce, cum se intampla in scoli din OLTENIA, ca un repetent din clasa a V-a sa ajunga in clasa a VIII-a, el fiind practic semianalfabet. In aceste cazuri cel considerat ,,analfabet functional” se poate considera ca are ,,doctorat”. Unii dintre ,,functionarii” MEC au astfel de ,,doctorate”, lucru care se ,,vede” dupa cum reusesc sa ,,incurce”, nu sa ,,descurce” invatamantul romanesc. DINTRE ,,PROSTI”, EI VOR SA RAMANA PRIMII.
Avand in vedere aceasta REALITATE, trebuie gasita o modalitate de a aduce educatie langa copilul de taran cu venituri mici sau deloc, care si el vrea sa faca carte si sa nu fie DISCRIMINAT SOCIAL fata de cel ,,din oras”. Acest lucru nu il recunoaste nici o autoritate oficiala care, in aparitii publice, ,,baga sub pres” starea invatamantului rural, apoi se lamenteaza ca nu avem rezultate ,,europene”, dand vina pe ,,NOI” nu pe ,,EI”. Daca nu ,,umblam” la organizare, legiferata printr-o lege ,,desteapta”, putem sa ,,bagam” in invatamant valoarea bugetului PENTAGONULUI fara insa a se schimba ceva in bine, in afara ,,bunastarii gunoaielor politice”. De ,,banii multi” se vor ,,bucura” lichelele cocotate de zeci de ani in tot felul de functii, care sunt sau au legatura cu MEC, sindicatele, aranjamentele politice, o parte a personalului didactic, ,,cu norma didactica”, care ,,a nimerit” in invatamant intamplator in loc de a merge ,,la sapa”, fara calitatile necesare unui DASCAL.
RELITATEA MEDIULUI RURAL ,,LA ZI”
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/img-20200429-wa0002-1.jpg)
In ROMANIA anului 2020 sunt 2861 de comune, cu un numar de locuitori variabil, de la 1000= 52, pana la 3000= 1054, de la 5000=996, peste 7000= 398, iar care depasesc 9000 si mai mult= 186. Acestor ,,comune” le corespunde un numar de 13.285 de sate, fiecarei ,,comune” fiindu-i arondate un numar mediu de 5 (CINCI) sate. Daca luam in considerare realitatea descrisa, in toate aceste entitati administrative functioneaza simultan clasele din ciclul primar (I-IV), iar in unele scoli din MOLDOVA, OLTENIA, dar cred ca si in TRANSILVANIA, ,,simultanul” functioneaza si in gimnaziu. Cred ca trebuie sa explic termenul ,,SIMULTAN” pentru cititorul nefamiliarizat cu invatamantul ,,capitalist si democratic”.
,,SIMULTAN” inseamna ca intr-o clasa sa fie ,,inghesuiti” elevi din clasa a I-a pana in clasa a IV-a, care trebuie invatati carte ,,simultan”. Intrebarea se pune CUM? Iar ,,doctorii” din MEC rspund ca ,,simplu”: – 10 minute il inveti pe cel de clasa I sa tina creionul in mana, alte 10 minute pe cel de a II-a sa invete aritmetica si asa mai departe, pana la elevul din clasa a-IV-a. Dvs. credeti ca este ,,eficient” ca proces educativ? Imposibil, ne-a invatat realitatea demonstrata, de la MARGA la ANISIE. Cu ce cunostinte ajung acesti copii deja traumatizati in gimnaziu? CU NIMIC. Apoi ,,vrem” copii destepti in liceu, cu BAC luat si care sa urmeze o facultate? Cati dintre copiii de tarani fara posibilitati materiale, pot sa depasesca DISCRIMINAREA pusa de STAT? PUTINI, FOARTE PUTINI.
Ca un exemplu real, va pot spune ca dintr-o comuna (cu cinci satele componente), intr-un ciclu de invatamant, ajung sa finalizeze cu succes o facultate, cu licenta si eventual un master, un numar de pana la 10 tineri. Cifra ,,umflata” putin. CE PARERE AVETI? E BUN SISTEMUL ACTUAL? Daca luam in calcul toate comunele romanesti, cifra ar ajunge (cu multa bunavointa) la 30.000 de tineri al caror viitor ar putea fi mai bun, intr-o societate normala si ar putea sa ,,lucreze” pentru ROMANIA, sa contribuie la ,,ridicarea STATULUI”. In anul 1999 erau 800.000 de studenti, iar acum in jur de 380.000. Nu sunt informatii, nu am gasit oficial (sunt ,,sub pres”), cati dintre acestia ,,si-au luat” LICENTA, dar cred ca procentajul nu depaseste 70%, care scade la cei care reusesc un master. Interesant ca multi licentiati nu isi fac ,,masterul” in domeniul in care sunt licentiati, ci in altul. Poate se intreba cineva DE CE? JALE MARE. Dupa cum deja ne-am ,,obisnuit”, suntem pe ultimul loc in UE, cu o medie de 26%, din totalul celor care au ,,pornit” din clasa I pana la facultate/master. ESTE DE PLANS. ,,PLANGEM”, DAR ,,DEGEABA”, ca sa-l parafrazez pe TUDOR GHEORGHE.
MODEL DE ORGANIZARE A INVATAMANTULUI ,,LA TARA”
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/faf7e22d86558c18b365bef0ebddec7e_XL-861x1024.jpg)
Un astfel de ,,MODEL” are la baza principiul CONCENTRARII (concept derivat din Arta Militara – ,,concentrarea fortelor si mijloacelor”) ELEVILOR (,,forte”) SI RESURSELOR (,,mijloacele”) INTR-O LOCATIE CORESPUNZATOARE. Aceasta ,,LOCATIE” poate fi in satul care este si centrul administrativ al comunei respective. Daca ,,LOCATIA” ca marime, sali de clasa, facilitati sportive, laboratoare etc., nu se ,,gaseste ” in centrul comunei, aceasta poate fi in comuna vecina, elevii din cele doua entitati adminstrative urmand sa invete in comun. Dupa ce cei care cunosc realitatea locala, fara ,,nationalisme gratuite”, stabilesc ,,locul”, acesta ar trebui ,,sa raspunda” unui minim de conditii fara de care nu si-ar putea indeplini rolul de ,,CENTRU EDUCATIONAL LOCAL ”. ,,CENTRELE…” pot sa nu cuprinda copiii ,,de gradinita”, a caror educatie se poate desfasura ,,SIMULTAN”, in vechile ,,locatii” din sate, numarul lor fiind mic:- 5-6 copii. Aici trebuie tinut cont ca ei sunt ,,mici”, iar nevoile lor, inclusiv psihice, sunt altele decat la cei care deja au ,,absolvit sapte clase”.
Cred ca ar trebui sa se revina la organizarea ,,veche”, in locul ,,modernismului” imprumutat, si sa lasam copiii sa-si ,,faca” cei ,,sapte ani de acasa” – ACASA, sa ,,dispara” asa numita ,,clasa pregatitoare”, care, daca multi nu stiu, ,,chinuie” copiii, de la trezitul de dimineata, hranirea, despartirea de parinti, singuratatea si debutul unei ANXIETATI GENERALIZATE care ,,va exploda”, in multe cazuri, la adolescenta si la inceputul varstei adulte. Nu stiu daca introducerea acestei clase s-a bazat pe studii psihologice serioase, nu ,,facaturi” cum gasim adesea, multe imprumutate din ,,STATE”.
I. CARE AR FI ,,NEVOILE” UNUI ASTFEL DE ,, CENTRU…”
1 – sa aiba unul sau mai multe ,,localuri”, pe cat posibil in aceeasi ,,arie”, cu numar de clase suficiente pentru scolarizarea elevilor, nu mai multi de 21 intr-o clasa;
2 – sa dispuna de sali unde se pot organiza laboratoare scolare, dotate corespunzator ,,programei scolare”. Nu stiu cati dintre dvs. stiti ca la tara NU sunt astfel de laboratoare. Am mai intalnit ,,laborator de biologie”, dar folosit ca si sala de clasa. In rest ,,NIMIC”;
3 – sa aiba ,,sala de sport”, eventual bazin de inot/didactic (vorbesc de ,,lucruri sfinte”) si terenuri sportive in aer liber;
4 – sa se poata organiza un ,,internat/campus” dotat corespunzator, cu sala de mese/bucatarie unde nu numai cei ,,internati” sa serveasca masa, ci toti elevii scolii. In internat sa fie cazati elevii fara posibilitati materiale, costurile pentru acestia fiind suportate de STAT sau administratia locala. Aceste ,,costuri” sa vizeze: – imbracaminte, rechizite, hrana, mijloace banesti pentru a se deplasa in vacante la familii, costurile din taberele scolare etc.
5 – mijloace de transport pentru elevii care nu sunt cazati in ,,internat” (din satele/comunele arondate), cu care acestia sa faca ,,naveta”.
II. AVANTAJELE UNEI ASTFEL DE ORGANIZARI
1 – reducerea numarului de personal didactic si de ,,catedre”. Crearea conditiilor ca personalul didactic din aceste ,,CENTRE” sa fie selectionat atent, sa fie format din ,,DASCALI CU HAR”, bine/foarte bine platiti, iar ,,meditatiile” sa se faca in scoala, gratuit, mai ales pentru cei din ,,internat”;
2 – concentrarea ,,fondurilor” de dezvoltare si functionare intr-un numar mai mic de unitati scolare si posibilitatea ca ,,investitiile” sa poata fi urmarite atent;
3 – cresterea exponentiala a calitatii invatamantului rural. Programele scolare, aici, ar trebui sa aiba anumite particularitati fata de ,,urban”, referindu-ma la: – programe si atragerea fondurilor europene; -materii care sa se refere la activitatile subsumatei AGRICULTURII, inclusiv ,,ECOLOGICE”; – probleme de mediu si protectia acestuia; – cunostinte despre constituirea si conducerea ,,asociatilor” agricole, despre procesarea si vinderea cu pret corect a produselor, infiintarea ,,lanturilor” proprii de comercializare, relatii economice/comerciale cu alte entitati, cunostinte juridice specifice, necesare pentru ca ,,taranul” sa nu mai fie prostit de orice ,,neica nimeni” cu costum si cravata; – cunostinte de mecanica si de IT etc.;
4 – intr-o astfel de organizare, ciclul invatamantului obligatoriu (a carui durata este luata, din nou, ,,din imprumut”, de aiurea. PENTRU CE?) se poate desfasura in acelasi loc, fara ,,a trambala” elevii in orase, bineinteles, cei care mai au apartinatori cu resurse materiale;
5 – renuntarea la programul ,,cornul si laptele”, o sursa de coruptie si bataie de joc la adresa copiilor (alimente expirate), program care devenea functional din momentul in care ,,cel care trebuia” castiga licitatia, de multe ori la mijlocul anului scolar.
CUM ,,STAM” CU PERSONALUL DIDACTIC, CARE SA ,,INCADREZE” SI ASTFEL DE ,,CENTRE…”
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/scoala-costel-patrascan.jpg)
La aceasta data, in toate zonele rurale ale ROMANIEI, numarul de elevi,,,imprastiati” in cel putin cinci scoli, variaza intre 280 si 450. Cred ca situatia este mult mai ,,de plans” in zonele muntoase, ca APUSENII, unde numarul de copii este mult mai mic, nemaivorbind de conditile materiale. Numarul de cadre didactice difera si el, intre 26 si 42 la scoala cu 450 de elevi, dar tot cu clase SIMULTANE, la clasele I-IV, dar si la gimnaziu. La tot acest personal se adauga personalul de serviciu/ingrijitori, cel putin cate unul pentru fiecare scoala, precum si ,,secretara” scolii de la centru de comuna, unde de regula este scoala gimnaziala, careia ii sunt arondate scolile primare din satele apartinatoare.
I. SITUATIA INSPECTORATELE SCOLARE?
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/nu-scoala.jpg)
La nivel judetean avem ,,vestitele” INSPECTORATE SCOLARE, politizate pana ,,la coada maturii”, unde sunt in medie 45 de persoane, cu tot cu personalul auxiliar: – contabili, jurist, financiar, soferi etc. Exceptie de la aceasta ,,regula” face BUCURESTIUL, cu un INSPECTORAT GENERAL si alte cinci mai mici pentru sectoare. Ca numar de personal este greu de estimat, eu ,,am numarat” 65 de ,,INSPECTORI”, din care unul general si vreo patru adjuncti, la care se adauga personalul administrativ, numarul total find in jurul cifrei de 100. Pe toti cei de mai sus, nu i-a chestionat nimeni ,,de sanatate”, cu intrebari legate de rezultatele ,,stralucite” obtinute de elevi, mai ales la disciplinele de care acestia ar trebui sa fie responsabili. Si aceste entitati ,,mananca” multi bani, rezultatele ,,in munca” sunt cele pe care le stim. Daca vorbim ,,de coruptie”, cred ca sunt unele din cele mai ,,virusate”, mai ales cand vine toamna si se ,,impart” posturile didactice. In plus este ,,miza” titularizarilor, a directorimii etc.
II. CATI ,,BAGATORII” DE SEAMA ARE MEC ?
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/26a.jpg)
Pe langa ,,CENTRALA” MEC, ,,mamut” birocratic cu 720 de slujbasi impartiti in 25 de directii, mai exista si un numar de 55 de alte entitati (cu personal care ,,taie frunzele la caini, netaiate in centrala”) . La acest ,,mamut” se adauga partea de CERCETARE , cu 42 de institute, unde ar trebui bani multi, dar, cum glasuieste CITU ,,….nu avem… tara saraca”. Cred ca numai din ,,parandaraturile” si spaga din ,,pandemie” am avea bani suficienti pentru dezvoltarea cercetarii romanesti. DAR NU MAI ,,AVEM” DNA DECAT PENTRU ,,RATACITII SISTEMULUI TICALOSIT”. Daca se gasesc curiosi cu multa rabdare, se poate lectura HG-ul de organizare si functionare a acestui ,,mamut” nefunctional, de unde aflati ca ,,afara e vopsit gardul, inauntru-i leopardul”. Va doresc ,,distractie placuta”!
Dupa ,,cifrele” de mai sus, exista personal didactic pentru a face astfel de centre functionale (dupa o selectie profesionala), reducerile de personal fiind cel putin de 30%. Nu cred ca exagerez. Pe ,,partea de finantare”, la acesti 30% se pot adauga reducerile de personal, de cel putin 50%, din stufoasele inspectorate scolare, a caror atributiuni trebuie regandite. ,,Bomboana de pe coliva” ar fi reducerea ,,mamutului” numit MEC, cu mai mult de jumatate.
IN ACEST FEL VOR FI ,,BANI” SUFICIENTI PENTRU OPERATIONALIZAREA (INTR-UN ORIZONT DE TIMP DE 5 ANI) A ACESTOR ,,CENTRE…” CARE AR DETERMINA SI ,,AJUSTARI” PE VERTICALA, MAI ALES A ,,BAGATORILOR DE SEAMA” DIN EDUCATIA ROMANESCA. INDISCUTABIL AR FI UN IMPULS PENTRU ROMANIA VIITORULUI.
FINAL
Credeti posibila o astfel de organizare sau una asemanatoare care sa respecte principiul ,,concentrarii fortelor si mijloacelor”? Poate ,,DA”. Cred ca este un ,,model” prin care sa revitalizam educatia din mediul rural, pentru a ,,scoate” ROMANIA din inapoierea ultimilor 30 de ani ,,democratici” si ,,sa-i dam o sansa” pentru dezvoltare, modernizare si demnitate, cu o populatie educata care nu se va mai multumi cu calificativul de sluga si ,,necivilizat”.
In urmatorul ,,episod” voi prezenta unele opinii referitoare la modul in care ar trebui abordata predarea anumitor discipline, din perspectiva unui cetatean preocupat de educatia tinerei generatii romanesti – PENTRU ROMANIA.
CONCLUZII
![](https://cotoccelmic.ro/wp-content/uploads/2020/08/28c.jpg)
1 – daca schimbam ,,CIUMELE POLITICE” actuale, cu cei care au putin BACUL , ca tot ,,votam”, avem o sansa sa initiem schimbarea in ROMANIA.
2 – numirea in fruntea ,,educatiei” a unor cetateni, educati si cu bun simt, cunoscatori a fenonmenului si nu a tot felul de ,,prosti cu staif” si ,,toape”. Cum bine zicea un inaintas ,,sa stie sa-si lege sireturile”.
3 – ,,STRATEGIA” invatamantului nu trebuie lasata la latitudinea unui presedinte, de multe ori el avand carente educationale si mai ales morale. Cand pronuntam ,,STRATEGIE” (cred ca putini dintre ,,gunoaiele politice” si din MEC inteleg semnificatia termenului), ne gandim la perioade lungi de timp, cel putin un ciclu complet de educatie, de la gadinita pana la doctorat. Daca nu, vorbim degeaba.
4 – daca nu schimbam radical ,,invatamantul rural”, nu vom SCHIMBA TARA IN BINE.
Sa auzim numai de bine!
P.C.
Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta sau imediata, sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana fizica/juridica etc.) s-a simtit jignit/a, imi cer scuze anticipat.
Multumesc cititorilor pentru interesul acordat subiectului tratat in articolul precedent. Aduc multumiri ,,speciale” celor care m-au ajutat in documentare si , in special, unor doamne profesoare care ,,stiu” meserie, din categoria ,,DASCALILOR CU HAR”. Nu in ultimul rand unor doamne secretare, de ,,scoala comunala” si inspectorat. ,,SARUT-MANA”. Totodata, imi cer scuze pentru eventualele greseli de redactare.
Sa va fie de folos!