INVATAMANTUL, INCOTRO? – episodul III
,,SURPRIZE, SURBRIZE” DIN PARTEA MEC
Dupa cum am promis la finalului articolului precedent, doream sa incep acest nou episod dedicat invatamantului din mediul rural, cu alte aspecte de interes, dar cum ,,viata bate filmul”, trebuie sa incep cu un alt ,,episod negru” din ,,ROMANIA EDUCATA”. Si cum nu este de ajuns ca suntem ,,vai de mama noastra” in organizarea, finantarea si desfasurarea invatamantului, zilele acestea, MEC iese ,,pe piata” cu patru ,,variante” (in fapt, una singura, doar difera ,,virgula”) de la patru ,,grupuri de lucru”, cu un PLAN-CADRU PENTRU INVATAMANTUL GIMNAZIAL DIN ROMANIA. ,,PLANUL” ,,avortat” care ,,afunda” educatia (acum din gimnaziu) si mai mult ,,in groapa” ignorantei si deznationalizarii. Aceasta ,,FACATURA DE PLAN” reprezinta o ,,CRIMA CU PREMEDITARE”, cu bataie lunga, intr-adevar ,,strategica”, impotriva educatiei si a STATULUI NATIONAL ROMAN.
,,MODELUL” CARE NE INTOARCE IN ,,PREISTORIE”
Acesti ,,PROSTI CU STAIF”, care reprezinta ,,baza” acestui MEC, propun ca in gimnaziu (tocmai la materiile considerate ,,de examen”) sa se injumatateasca numarul de ore (de la DOUA pe saptamana la doar UNA) pentru: ISTORIE, GEOGRAFIE, FIZICA, CHIMIE, BIOLOGIE SI LIMBI MODERNE. DE ASEMENEA, SE PROPUNE ELIMINAREA LIMBII LATINE, A ORELOR DE DIRIGENTIE, DAR NICI PREDAREA LIMBII ROMANE ,,NU SE SIMTE PREA BINE”. ORELE DE MUZICA, DESEN SI RELIGIE DEVIN INCERTE, MAI DEGRABA TOLERATE si pasate la un incert concept luat de aiurea, denumit ,,AFTER SCHOOL”.
Referitor la ,,LIMBA LATINA”, acesta este introdusa de POLONEZI in programa anului scolar 2020-2021, in primul an de gimnaziu, in scopul :,,… de a arata elevului impactul limbii latine si a culturii civilizatiei greco-romane asupra limbilor si culturilor europene” si ,,… curricula de baza trateaza latina ca un fel de COD pe care elita europeana l-a folosit de secole.” Diferenta intre noi si polonezi este ca ei au ,,ELITA”, iar noi NU la nivel guvernamental. Este o trista realitate.
Aceast ,,MODEL” nu este o noutate, el a mai fost ,,lansat” public la inceputul anului 2016, cand guverna SOROS/CIOLOS, iar la invatamant era un ing. electronist – ADRIAN CURAJ – care o avea ca secretar de stat pentru preuniversitar, pe actualul ministru MEC, ANISIE MONICA. Recent, aceasta, la un post tv., si-a ,,dat definitivatul” in profesie si pronunta ,,PEPSIGLAS” in loc de ,,PLEXIGLAS”. Probabil ca asa ii va ramane PORECLA. Atunci, ,,PEPSIGLAS”, face prima incercare de a introduce acest subiect ,,pe ordinea de zi”, dar, bineinteles, acest lucru se face in stilul lui ,,DOREL”, adica ,,PROST”. La interventia ACADEMIEI ROMANE se renunta la ,,subiect” care, aplicat ,,dambovitean”, avea consecinte grave asupra educatiei nationale.
Nu reducerea numarului de ore este ,,SUBIECTUL DISCUTIEI” vis-a-vis de acest ,,MODEL”, ci de la care discipline si cum se ,,pune in opera” . ,,MODELUL” a fost introdus in Legea 1/2011, urmarind mentinerea orelor la disciplinele de examen (fara mentionarea acestora) si in perspectiva electoralo-populista de ,,CURATENIE” in randul personalului didactic. Trebuie inteles ca in 2010, BASESCU SI BOC doreau reducerea semnificativa a DASCALIMII care ii ,,incurca”, iar problematica reducerii orelor, sub lozinca ca ,,elevilor le e greu”, a fost ,,PRAF IN OCHI PROSTIMII”. ,,TEMA” era vehiculata de FMI/BM in asa numitele ,,negocieri” (in fapt, DIKTATURI) si ,,executate” de PETROV si BOC, alaturi de desfiintarea spitalelor, ,,invitarea” medicilor si tinerilor sa plece ,,afara” (ceea ce au si facut) reducerea salariilor, a numarului de scoli din mediul rural, inchiderea statiilor CF, cu reducerea si inchiderea de tronsoane de cale ferata si multe altele. ,,SA NU UITI, DARIE”. La ,,MODEL” a renuntat ABRAMBURICA si l-a reintrodus LIVIU POP, iar acum, cand se doreste ,,implementarea”, se ajunge la aberatii de genul celor cuprinse in acest ,,PROIECT”.
Dupa felul cum a fost lansat ,,pe piata”, ,,MODELUL” are doua obiective: 1 – transformarea tinerei generatii in viitori cetateni fara radacini si sentimente nationale, ignoranti cultural si stiintific, numai ,,buni” de ,,slugi”; 2 – reducerea personalului incadrat in invatamant, ceea ce este ,,reinventarea” ,,PSAL 1 si 2 ”, ,,DIKTATE” de FMI/BM la inceputul secolului XXI ( si acum ,,bantuie” BM prin scoli, ,,ne invata(?)” cu COVIDUL. CAT NE VA COSTA?) . Trebuie sa intelegem bine ca tot acest ,,CIRC” nu are nimic cu dezvoltarea si imbunatatirea educatiei romanesti, ci din contra, ,,ne afunda” si mai mult in ignoranta.
In loc de a cauta solutii viabile, se ,,marseaza” pe reducerea orelor de la disciplinele esentiale pentru educarea unui elev in spiritul identitatii nationale (cred ca acestea sunt ,,de examen”, sau NU?), vizate prioritar fiind orele la disciplinele: istorie, geografie, precum si a disparitiei limbii latine. Pe langa acestea, prin reducerea orelor la disciplinele – chimie, fizica, biologie si educatie tehnoogica – se urmareste sa avem nu numai elevi deznationalizati, ci si prosti, perfecti pentru a deveni viitoare ,,slugi” europene. De parca toate acestea nu erau suficiente, ,,se umbla” si la educatia estetica a unui elev, prin reducerea/disparitia orelor de desen si muzica. ,,MODELUL” ne vrea ,,PROSTI PERFECTI”.
INTRODUCEREA PROGRAMULUI ,,AFTER SCOOL”, ESTE VIABIL?
Cand s-a propus aceasta reducere de ore, s-a dorit introducerea in educatia romaneasca a unui alt ,,MODEL” de ,,educatie” numit ,,AFTER SCOOL”, termen englezesc care exprima continuarea educatiei la sfarsit de saptamana sau dupa orele zilnice. Poate (discutabil) ca aceasta ,,grefa” in educatia romanesca, s-ar putea preta la invatamantul urban, dar nu peste tot, in nici un caz aceasta nu o sa poata functiona in invatamantul rural. Nu cred ca promotorii ideii s-au gandit la acest lucru si cum o sa fie pus in practica. De obicei, teoria suporta multe, dar practica rurala, romaneasca ,,te omoara”. ,,MODELUL” de inspiratie finlandeza si sud-coreana, poate functiona acolo, in conditiile lor, dar la noi este altceva, avem alte ,,cutume” si traditii, alaturi de alte realitati care ,,nu se pupa cu GREFA”. ,,Organismul” numit EDUCATIE NATIONALA ROMANEASCA – O VA RESPINGE. AVEM ALT ADN. Poate acest concept ar ,,merge” in mediul rural prin infiintarea ,,CENTRELOR…” intr-un orizont de timp de 10 ani, daca incepem ACUM.
Daca avem in vedere cele de mai sus si faptul ca cele patru variante sunt un ESEC si UN RISC EDUCATIONAL, cred ca trebuie regandita intreaga problematica a invatamantului gimnazial. Avem nevoie de o noua ,,gandire educationala” bazata, in primul rand, pe traditiile scolii romanesti de la intemeietorul ei – SPIRU HARET (poate se ,,gaseste” un roman de aceeasi ,,talie” intelectuala si morala, cu viziune strategica). In aceasta ,,gandire”, invatamantul din mediul rural trebuie sa-si gaseasca un loc distinct, specific, cu luarea in considerare a infiintarii ,,CENTRELOR EDUCATIONALE LOCALE”. Fara acest lucru nu vom putea progresa in educatia romaneasca si ,,asigura” cetateni educati si pregatiti pentru viitorul ROMANIEI ca stat unitar, indivizibil si suveran (daca va mai amintiti), conform CONSTITUTIEI.
Pe ,,timpuri”, programul unui elev de gimnaziu era de 5-6 ore zilnic, inclusiv sambata. Acum ce facem? Am marit (din pix) durata invatamantului obligatoriu (pe care nu il urmeaza nici 50% din elevii care au inceput ciclul educational), bineinteles, tot dupa ADN-uri straine si ,,punem capac”, ,,matrasim” programa didactica? SUNTEM PROSTI SAU NE FACEM ? In aceste conditii social-economice, cu ,,GUNOAIE POLITICE” needucate, nu ne putem astepta la lucruri bune si noi ,,STRATEGII EDUCATIONALE NATIONALE”. ,,GUNOAIELE” trebuie schimbate cu oameni educati si mai ales ,,dotati” cu bun simt, cu ,,coloana vertebrala” si mandrie nationala. TREBUIE INCEPUT DE UNDEVA. VORBIM MULT, FACEM PUTIN. In primul rand, trebuie schimbat articolul din Legea 1/2011 si apoi sa ,,GANDIM” cu ,,capul nostru” ce vom face. Sa-i lasam pe STRAINI in voia lor ca poate au alte lucruri de facut, nu sa ne ,,educe” pe noi.
CINE APARA EDUCATIA NATIONALA?
Atunci, in 2016, ca si acum, ACADEMIA ROMANA, a fost singura institutie care ,,s-a sezizat” de pericolul acestui ,,CAL TROIAN”. Acest ,,MODEL” este destinat sa elimine din educatia tinerilor de gimnaziu, disciplinele care le dau acestora identitate romaneasca si mandria de ,,NEAM”, apartinand unui popor mandru in trecutul lui milenar. Pentru cititorul interesat, ii recomand sa lectureze de pe site-ul ACADEMIEI, luarea de pozitie a acesteia, argumentat, la obiect. In ,,pozitia” publica, ACADEMIA, scoate in evidenta pericolele pe termen lung al acestor ,,facaturi” de sub egida MEC, totusi o institutie care ar trebui sa apere interesele nationale, NU SA LE SABOTEZE. Din partea sindicatelor, a personalului didactic, a ,,expertilor in educatie” si a altor ,,bagatori de seama” = ,,MUCLES”. Toti or fi fost ,,cumparati”? Nu pot sa nu fac legatura, lansarea ,,MODELULUI” cu actuala ,,pandemie(?)”, cand ,,populimea” este infricosata de o boala ridicat contagioasa, dar nu chiar ,,ucigasa”, cum le place ANALFABETILOR FUNCTIONALI guvernamentali si din mass-media.
CINE APARA ,,VARIANTELE” MEC?
Singura organizatie care ,,apara” aberatia MEC, printr-o ,,declaratie”, este FNAP-IP= FEDERATIA NATIONALA A ASOCIATIILOR DE PARINTI – INVATAMANT PREUNIVERSITAR, infiintata in 2005, cu sediul in BUCURESTI (nici nu se putea altfel, doar nu la CUCA MACAII). Declaratia ,,sefului Asociatiei” se rezuma la faptul ,,ca sunt de acord” cu reducerea celor cinci ore, fara alte comentarii. Nici un ar avea de unde sa ,,scoata” mai mult, scoala putina si nu de calitate. ONG-ul apare ,,intamplator” in plina ,,ofensiva” PETROV si este condusa de niste ,,baieti de Dambovita”, fara a sti cine i-a ales ,,in fonctii” si care ,,dau din coada” cu aprobare, in mass-media aservita. Susnumitii sunt ,,bot in bot” cu agramatii din MEC, formand, ca pe vremuri sindicatele, ,,o curea de transmisie ” in acest ,,bruiaj social”. Eu nu inteleg cum parintii elevilor de gimnaziu, accepta ca astfel de ,,organizatii”, cu asa conducatori (am cautat CV-urile celor trei de la ,,butoane” si nu am gasit nimic, decat ca presedintele a terminat un liceu la ALEXANDRIA), sa vorbeasca in numele lor. Pe aceeasi ,,treapta” se afla si CONSILIUL NATIONAL AL ELEVILOR, o organizatie infiintata cu ,,ordin de la stapanire”, in 2007 ( tot PETROV era ,,patron”), respectiv MEC, cu sediul (ati ghicit) tot pe malul Dambovitei, care ,,aplauda” initiativele ,,stapanului”, ca altfel nu mai ,,pupa” bani si alte ,,atentii”. Din cand in cand, mai arunca ,,praf” in ochii publicului, cum ca ar fi ,,contra”. POVESTI.
In ,,peisajul” social romanesc sunt o multime de astfel de ,,organizatii” denumite: ASOCIATII, FEDERATII, CONSILII etc., facute nu din vointa oamenilor de a-si apara drepturile si a li se auzi vocea, ci la ,,ordin”, si care tot ,,la ordin” cuvanta in mass-media corupta, ceea ce vrea STAPANUL. Si aceste actiuni se supun actiunilor de DEZINFORMARE si MANIPULARE (ACTIUNI PSIHO-INFORMATIVE), cetateanul obisnuit fiind ,,DRESAT” in a ,,CREDE” ca ceea ce se spune in numele acestor ,,ASOCIATII…”, este ADEVARAT , asta insemnand si un lucru bun pentru el si familia lui. Daca cetateanul isi ,,permite” sa gandesca cu capul propriu, este catalogat ca PROST, ,,GICA CONTRA” si ignorat, daca nu atacat public. Daca cetateanul ,,GICA CONTRA” este o personalitate recunoscuta de opinia publica si cu influenta, va incepe o actiune de ,,MASACRARE” in mass-media, pentru decredibilizare. CRED CA CITITORUL A VAZUT MULTE ASTFEL DE ,,ACTIUNI”, DAR NU STIU DACA SI-A DAT SEAMA DE ,,FACATURI”. ACUM SUNTETI …MAI INFORMATI.
INFORMATII FOLOSITOARE IN A ELIMINA FRICA, GROAZA SI PANICA IN ,,PRAG” DE AN SCOLAR
Interesant ca INS a publicat in aceste zile, date statistice privind situatia deceselor in ROMANIA, pe primele sase luni ale anului 2020 ,,pline de COVID-19”. Din datele publicate reiese ca decesele sunt mai mici cu 4,2% fata de anul 2019, iar la grupa de varsta 70 +, numarul este mai mic cu 3,8 % (poate vizitele rare la ,,doctori”, au si efecte bune). Ce este si mai interesant este numarul de nasteri care este cel mai mic din ultimii 7 ani, cu 18.000. Acest ,,fenomen” nu are legatura cu ,,pandemia”, dar ma duce cu gandul ca, dupa razboiele mondiale, natalitatea crestea si dominau categoric baietii. O STII ,,ETERNITATEA” DE CE. Deci, inca nu ne-a omorat pandemia, cum vor cei care incearca sa bage frica in casele si ,,oasele” romanilor. ,,NU E DRACU ASA DE NEGRU”, dar ,,BANUL ESTE OCHIUL LUI”.
CUM AR TREBUI ABORDATE UNELE DISCIPLINE IN ,,CENTRELE EDUCATIONALE LOCALE – C.E.L.”
Sper ca cititorul sa ma scuze de aceasta ,,introducere”, dar ea are legatura directa cu tema noastra – INVATAMANTUL INCOTRO? Dupa cum am prezentat pana acum, invatamantul rural este ,,la pamant” si are nevoie de ATI (ca tot e ,,la moda” in a baga groaza in romani). Din experienta personala si a discutiilor purtate cu cei din ,,sistem”, s-a desprins ideea ca disciplinele, precum ISTORIA, GEOGRAFIA, MATEMATICA, FIZICA, CHIMIA, BIOLOGIA, LB. ROMANA, DESENUL, MUZICA, la care se pot adauga si altele ar trebui predate ca materii care il privesc personal pe elev. ,,PERSONAL”, in sensul ca elevul trebuie constientizat ca ceea ce i se preda ii apartine lui ca mostenitor al stramosilor lui, el fiind practic ,,PROPRIETARUL” acestor cunostinte pe care trebuie sa le ,, STIE, PAZEASCA SI TRANSMITA MAI DEPARTE URMASILOR”, indiferent de ,,mersul vremurilor”, care nu vor fi usoare, dar nici stramosii nu au trait ,,pe roze”. Elevul trebuie constientizat ca aceasta ,,MOSTENIRE” face parte din ADN-ul nostru ca popor. El trebuie ,,invatat/educat” care au fost greselile trecutului si cum trebuie evitate pentru ca TARA SA O DUCA MAI BINE SI SA FIE MANDRU DE EA.
Cred ca ISTORIA ar trebui predata incepand cu cunostintele despre locul de nastere al elevului, trecand la judetul si regiunea lui, apoi cum s-au integrat acestea in ISTORIA NATIONALA. Maestrul DOREL VISAN, acum vreo cinci ani, spunea frumos ,,…AVEM NEVOIE DE DACI….”. Dupa ce DASCALUL s-a convis ca elevul ,,stie de unde se trage”, putem sa trecem la istoria antichitatii, a epocii feudale, moderne, a continentului si a lumii cunoscute. Asa ar trebui procedat si la GEOGRAFIE, pentru ca acum nu mai ,,gasim” casa fara GPS. La ROMANA, trebuie fixate cunostintele de origine a ei, ,,trunchiul” latin, vocabularul local, semnificatii, cum acesta se reflecta in limba vorbita regionala si in cea nationala. Diferente intre limba vorbita in locul lui de bastina si limba romana literara, personalitati literare/culturale locale. La celelalte materii ,,de stiinte”, ar trebui sa se inceapa cu contributia romanilor in aceste discipline de studiu, eventual daca de la el ,,din sat” sunt inaintasi care au excelat in aceste domenii. La fel trebuie procedat si la disciplinele ,,de arta”. Aici cred ca este ,,locul” de a introduce ,,in programa”, nu ,,optional”, ceea ce, intelept spunea, cu ceva ani in urma, maestrul TUDOR GHEORGHE: ,, ….fiecare copil din tara asta, indiferent de zona in care s-a nascut, ar trebui sa invete o INVARTITA, o SARBA si o HORA…” , iar in acest fel vom duce inainte identitatea nationala si ,,spiritul” POPORULUI ROMAN.
Daca se va proceda asa sau macar asemanator, am putea avea generatii de absolventi de gimnaziu ,,cu stiinta de carte”, patrioti si care, urmandu-si destinul, vor deveni cetateni care isi vor moderniza si cinsti TARA. Sistemul de invatamant practicat ,,la tara”, ,,scoate loaze” care incet, incet incep sa-si uite ,,radacinile”, ramanand cu ceea ce au invatat de la parinti si bunici, care nici ei nu au avut parte de o educatie demna, pentru care au platit din greu taxe si impozite. Inainte era ,,fumaritul”, acum este casa si pamantul, la care se adauga tot ce mai are ,,rumanul” prin ograda. Un singur lucru ii poate salva, iar acesta este EDUCATIA DE CALITATE.
CE- AM FOST SI CE-AM AJUNS
Nu vreau sa ma lungesc cu acest ,,subtitlu”, vreau doar sa-i aduc aminte cititorului de unde ,,am plecat” in 1990. Noi, romanii, incepem sa devenim renumiti ca avem ,,mintea scurta”. Pentru ,,deontologii” care nu stiu carte, SUA a inceput un program masiv de ALFABETIZARE dupa ce BUSH Sr. a ajuns presedinte, sub ,,conducerea” sotiei acestuia – LAURA LANE WELCH BUSH – care a conceput si condus astfel de programe incepand cu 1980. In ROMANIA, analfabetismul a fost eradicat de ,,hulitii de comunisti”, cand in 1948 numarul de alfabetizati urca la 77% (1930= 57%). In timpul razboiului, taranul roman devenit soldat, era analfabet in proportie de peste 65%. In 2005, procentul de alfabetizare urca la 97,3%, apoi dupa ce am intrat in UE si NATO, cu acest procent, pentru ca stateam prea bine, ,,ne-au introdus” ,,ANALFABETISMUL FUNCTIONAL”. Acum, in 2020, aceasta ,,stampila” incepe sa devina o realitate, mai ales la nivelul ,,GUNOIULUI POLITIC” si GUVERNAMENTAL. Este o realitate: – ascultatii pe ,,GRINDA”, TURCANU, DOM. PRESEDINTE, CITU, VELA ,,CIAU”, ORBAN si, nu ultima pe lista, ,,PEPSIGLAS” – ANISIE MONICA etc.
Daca nu va ajung exemplele, uitati-va la tv. Mai zilele trecute a aparut ,,o naluca” care ocupa scaunul de la finante, si nu acest lucru m-a socat. M-a socat ce scria ,,pe peretii” din spatele lui. Titulatura ministerului era in limba engleza, in vreo trei variante, de ma gandeam ca transmite ,,pentru americani”, unde zice el ca a studiat ,,finantele”. Deci, asa respecta GUVERNUL LIMBA ROMANA SI ROMANIA, DE UNDE ,,MANANCA O PAINE ALBA SI MARE”. Acest comportament este dat de ,,analfabetismul functional”. Pentru cititorul curios il invit sa urmareasca emisiunile poloneze, unguresti, franceze si germane (doar cateva exemple, ca sa nu zic rusesti) si o sa vedeti cum ,,guvernamentalii”, dar si ,,particularii” stiu sa-si respecte limba nationala. Nu mai vorbesc de suedezi, la ei toate produsele trebuie inscriptionate in limba suedeza, exceptie fac CANADA si SUA, unde scriu ,,in engleza”. IKEA, pe care, probabil, ati ,,vizitat-o”, vinde produse numai suedeze. Nu au ,,treaba cu ce zice” UE, a carei membra este. NOI? Pe guvernamentalii romani ,,ii doare in cot” de LIMBA ROMANA si acest lucru se vede dupa cum ,,cuvanta”. VAI DE MAMA LOR.
Am ajuns, cultural, slugi ai asa numitei ,,CULTURI DOMINANTE”, intamplator de limba engleza, dar din nou nu am ,,ales” bine si ,,am inghitit” ,,cultura din STATE”, care vedeti singuri de ce ,,calitate” este. Vectorul care ,,ne-o baga pe gat”, incepand cu 1991 (de la ,,aparitia generatiei PRO”), este mass-media romaneasca, de cea mai prosta calitate. De revazut, pentru cine are posibilitatea, o emisiune TVR, din anii 90, avand ca tema ,,CULTURA SI CIVILIZATIE”, iar ca protagonisti pe ADRIAN PAUNESCU, DEM RADULESCU SI FLORIN PIERSIC.
Conceptul de ,,ANALFABETISM FUNCTIONAL” a fost introdus oficial in Romania, unii spun in 2016 (la o conferinta), de doi ,,cercetatori” din MEC, care nu argumenteaza in ,,studiul” lor, cum frumos spunea MARIN PREDA: ,,…PE CE TE BAZEZI?…” ei preluand un concept occidental, ,,nemestecat”. In anul 2000, ANDREI MARGA, a ,,implementat” (neoficial), la inceput timid (nu stiau ce o sa iasa), TESTELE PISA. Acestea au fost ,,inventate” de ORGANIZATIA PENTRU COOPERARE ECONOMICA SI DEZVOLTARE (ce avea ,,sula cu prefectura” si cu educatia?) – OECD – sub titulatura ,,Program pentru evaluarea internationala a elevilor”. In acest fel, dupa ce am fost printre primele tari din LUME, care a eradicat analfabetismul, am ajuns PENULTIMII (dupa bulgari) IN EUROPA CA ,,ANALFABETI FUNCTIONALI”. Cred ca ati obnservat ca, dupa ce am ,,intrat” in UE, suntem catalogati ca si castigatori ai ultimelor locuri la toate statisticile europene, de la ,,stersul la fund”, la cantitatea de hartie igienica folosita, pasta de dinti, sapunul folosit etc. Daca le luam ,,de bune”, inseamna ca suntem ,,imputitii EUROPEI”, dar lucrurile se schimba, cand devenim ,,fruntasii” EUROPEI la dobanzile bancare, furtul de lemn, exploatarea resurselor energetice si ce se mai poate fura ,,legal”din ROMANIA, in baza tratatului incheiat cu UE.
FINAL
Situatia invatamantului, cu sau fara ,,pandemie”, este ,,neagra” si nici nu se ,,vede lumina de la capatul tunelului”. Cu ,,PEPSIGLAS” la MEC, SICA – prim ministru care ,,ANALIZEAZA” si…,,RASPARUIESTE(???), la care adaugam ,,campionul” din dealul COTROCENIULUI cu: – ,,PEROADA; MATERALE; ELIMINEAZA, SAISPE; OPTESPREZECE; ONEGHEURI”, CHIRICA, primarul din IASI, care introduce analfabetismul in oras, declarand ca este un lucru bun etc., ,,VEORICA” era ,,doctor”. Pe noi, pe copiii si nepotii nostri ii asteapta vremuri grele (la propriu), de parca am fi la inceput de secol XIX. ,,SARACA TARA BOGATA”.
NEOFICIAL, SE VEHICULEAZA INFORMATIA CA MASURA DE REDUCERE A ORELOR LA GIMNAZIU VA FI AMANATA, PENTRU ANUL SCOLAR 2020-2021, DAR, INCA NU ANULATA.(nimic nu este sigur pana la toamna. Ca la noi.)
CONCLUZII
1 – in ROMANIA DE AZI, sunt sanse minime sa se intample lucruri bune in educatia nationala. CE O FI MAINE?
2 – daca dorim ,,SCHIMBAREA”, trebuie intreprinse si alte actiuni, nu numai de a vorbi si scrie. Ne trebuie ,,UN PROIECT DE TARA PENTRU EDUCATIA NATIONALA” si oameni (nu ,,tufe”) care sa-l conceapa si sa-l puna in practica. Deci : QUO VADIS, ROMANIE?
3 – NU TREBUIE UITAT CA O SCOALA GIMNAZIALA BUNA, URMATA DE UN LICEU FINALIZAT CU UN BAC DECENT, VALOREAZA MAI MULT DECAT O ,,FACULTATE” (mai ales ,,particulara”). Eu doar reamintesc acest lucru, au spus-o inainte mult mai bine (pentru cine citeste) personalitati nationale si internationale mai ,,DESTEPTE”: VADIM TUDOR, ADRIAN PAUNESCU, MIHAI NADIN – UNIVERSITATEA TEXAS -DALLAS, in ,,CIVILIZATIA ANALFABETISMULUI”, NASSIM NICHOLAS TALEB, in ,,ANTIFRAGIL” si in discursul recent privind LIBANUL (inainte de explozia din port) etc.
Sa auzim numai de bine!
P.C
Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta sau imediata, sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana fizica/juridica etc.) s-a simtit jignit/a, imi cer scuze anticipat.
Multumesc cititorilor, ca de fiecare data si, totodata, imi cer scuze pentru eventualele greseli de redactare.
Sa va fie de folos!