STATUL PUTRED- partea a XXI-a

,,FERESTRELE SPARTE” ALE ROMANIEI – SERVICII SECRETE – partea aVIII-a

SERVICII SECRETE DEPARTAMENTALE

DIRECTIA GENERALA DE PROTECTIE INTERNA/MINISTERUL AFACERILOR INTERNE – ultima parte

FUNCTIONAREA ACESTUI SERVICIU SECRET IN LIPSA UNUI CADRU LEGAL SPECIFIC, PANA LA OUG 76 din 02.11.2016

Interesant, in evolutia acestei ,,FACATURI”, este ca nimeni din factorii care au condus ROMANIA, timp de 30 (treizeci) de ani, nu s-a gandit ca aceasta structura, cu competentele ei date prin instructiuni/regulamente de un oarecare ministru de interne, nu a aparut legal, si ca functioneaza la limita legii. Ministrii care s-au perindat, din ,,gunoaiele politicii” dambovitene, nu stiau nici sa se ,,lege la pantofi”, daramite sa mai conduca un serviciu secret, iar sefii politiei care au stiut si i-au folosit, au tacut. Toate atributiunile functionale au fost ,,furate” de la SRI, cu ,,impanari” din LEGEA 51/1991 privind securitatea nationala, si din atributiunile care reveneau politiei din legea de organizare in materie de terorism, trafic si consum de droguri, la exporturi speciale si migratie, precum si a altor a acte normative, inclusiv ale CSAT care, atentie, ,,NU AU PUTERE DE LEGE”, pentru ca CSAT-ul ,,A ADAUGAT LA LEGE” (aici sunt de vazut deciziile CCR privind unele hotarari ale CSAT-ului, nu numai pe ,,PROTOCOALE”). Pe scurt, ,,atributiunile” ,,FACATURII” sunt un mod in care niste indivizi, purtatori ai unor interese care nu privesc ,,protectia” MAI (fara a mai aminti de ..protectia cetateanului”) si a ordinii constitutionale interne, au incercat si reusit ,,SA SE AFLE IN TREABA , cel putin pana la GUVERNUL CIOLOS si la ,,remilitarizarea” acestei structuri.

In acesti 30 de ani, nu s-a reusit/ vrut ca acest organism ilegal infiintat, sa fie adus in limita unei legi si a unor atributii specifice in folosul POLITIEI si personalului MAI pe care zic ei ca il ,,protejeaza”. In acesta perioada, POLITIA ROMANA, a avut foarte multe contacte cu POLITIA si MINISTERUL DE INTERNE FRANCEZ, si nu s-a gasit nimeni sa vada/intrebe cum fac francezii aceasta protectie interna, cu cine si ce atributii are un astfel de organism, LA EI. In FRANTA, de ,,INTEGRITATEA PROFESIONALA” a personalului se acupa INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI NATIONALE. Atributiile functionale ale acestui INSPECTORAT sunt strict delimitate la misiunile POLITIEI NATIONALE, fara interferente cu celelalte servicii nationale de informatii ca DCRI, DGSE sau serviciu de informatii al armatei. Ei nu au dorit sa ,,incalece” pe nimeni si nici nu ar fi fost lasati. Chiar dupa 2001, cand apare problematica terorismului, iar la ei acest fenomen a devenit extrem de violent, acest INSPECTORAT nu a primit atributiuni care sa se ,,incalece” cu celelalte servicii secrete franceze. La ei se poate, la noi NU.

,,CULISELE” APARITIEI SI METAMORFOZELE ,,FANTOMEI” IN ,,DEMOCRATIA ORIGINALA”

Pentru a intelege mai bine (de catre cititorul nascut dupa anul 1989) motivatiile reale ale aparitiei, si transformarile suferite de aceasta ,,FANTOMA” numita ,,serviciu secret”, cred ca este necesar sa reiau si sa explic, mai,,aplicat”, evolutia acestei ,,aparitii” cu pretentii institutionale.

1 – Imediat dupa executia sumara (nu mai amintesc de procesul, de nici doua ore, prin care condamni doi oameni la moarte) si, mai ales, rusinoasa, a lui NICOLAE si a ELENEI CEAUSESCU, la 30 decembrie 1989, in Monitorul OFICIAL nr.8, apare DECRETUL 33, al carui continut este secretizat, format din 9 (noua) cuvinte prin care se anunta, sec, ca DEPARTAMENTUL SECURITATII STATULUI A FOST DESFIINTAT. Nu trecem bine in noul an si, pe 01 februarie 1990, fara sa faca obiectul unui act oficial, tip ,,DECRET” sau H.G. (in acea zi se emit mai multe ,,Decrete” cu nr. 85 la 87 si H.G. cu nr. 90 la 106, fara referire la ,,DIRECTIA SPECIALA DE INFORMATII = FANTOMA”), SECURITATEA renaste, precum pasarea PHOENIX, ,,din propria cenusa”, sub forma unei asa numite, pompos – ,,DIRECTIE SPECIALA DE INFORMATII”. Aceasta aparitie este invaluita intr-un mister total, dar se cunoaste public doar numele unui ,,nas” in persoana dubiosului personaj – GELU VOICAN VOICULESCU – atunci viceprim-ministru in primul guvern PETRE ROMAN.

Infiintarea acestei ,,FANTOME” nu apare nici sub forma de ,,ORDIN” al MINISTRULUI DE INTERNE de atunci, generalul MIHAI CHITAC, care sa apara publicat in MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI (in care apar astfel de acte, incepand cu luna martie 1990). Pentru ca misterul asupra organizarii, functionarii si a misiunilor acestei ,,FACATURI” sa fie complet, nici in Legea 40/18.12.1990, privind organizarea si functionarea MINISTERULUI DE INTERNE (la art.17 intitulat ,,ATRIBUTIUNILE GENERALE ALE M.I.”, pct.I, lit de la ,,a” la ,,r”), nu se pomeneste NIMIC despre faptul ca MI este autorizat prin lege sa culeaga informatii care sa faca obiectul ,,FACATURII”. ,,Colac peste pupaza”, nu regasim o astfel de structura nici in organigrama ministerului de la inceputul anului 1990. Cred ca era ,,sub biroul ministrului, adanc conspirata. Ca lucrurile sa fie si mai in ,,ceata”, pana in anul 1993, nu se cunoaste, cel putin public, cine a condus aceasta ,,FACATURA”, abia in acel an, in vara, este cunoscut numele comandantului U.M 0215, in persoana unui fost ofiter de securitate DAN GHEORGHE.

DAN GHEORGHE conduce ,,FACATURA” ca pe vremea ,,SECURITATII”, facand o desantata ,,POLITIE POLITICA”, cu implicari ,,pe fata” impotriva partidelor care nu erau de sorginte comunista, in ,,MINERIADA” din vara lui 1990, in alegerile locale si generale care au urmat, pana la schimbarea ,,regimului” din noiembrie 1996.

2 – La preluarea MINISTERULUI DE INTERNE de catre avocatul GAVRIL DEJEU si, probabil, dupa ce acesta s-a ,,familiarizat” cu functia, acesta, in mai multe aparitii televizate, ,,denunta” activitatea U.M. 0215 (FACATURA) si propune in CSAT desfiintatea acesteia, lucru care se si intampla prin emiterea Hotararii nr.47/22.05.1998 . Din U.M. 0215 iau fiinta doua structuri distincte: – SERVICIUL DE PROTECTIE A CADRELOR si o DIRECTIE DE INVESTIGATII A MARII CRIMINALITATI. De retinut este faptul ca, in opt ani, aceasta structura si-a marit personalul de aproximativ sase ori, ajungand la 1300 de angajati (de la aprox. 200).

3 – Abia ce pleaca GAVRIL DEJEU din fruntea ministerului, si apare ,,neoliberalul” (neoliberalismul, curent politic cu pretentii mondiale, unele idei fiind aproape identice, dar ,,capitaliste”, cu cea comunista ,,Proletari din toate tarile, uniti-va!”. Aceeasi ,,Marie” cu palarie de PARIS, nu de MOSCOVA), DUDU IONESCU, despre care existau informatii ca avea in dulap ,,scheleti securisti”, sub a caror ,,consiliere”, in aprilie 1999, devine ,,nas” al altei metamorfoze a ,,FANTOMEI” numita, tot pompos, DIRECTIA GENERALA DE INFORMATII SI PROTECTIE INTERNA A M.I., care primeste un nou numar de unitate militara, acum U.M. 0962. Nu trebuie uitat ca denumirile de unitati militare din patru cifre, au fost specifice SECURITATII si au ramas pentru ,,FANTOMA = FACATURA” (din obisnuinta, duceau lipsa si de imaginatie). La aceasta structura, in octombrie, acelasi an, i se adauga o ,,DIVIZIE DE INFORMATII”, schimband, practic, destinatia ,,FACATURII”, dintr-o structura limitata la M.I. la una ,,nationala”, care se ,,incurca” cu SRI-ul. Intrebarea care se naste este de ce si cui foloseste? Raspunsul nu trebuie cautat departe, ci tot la inceputul anului 1990. Fostii securisti au dorit si au obtinut un serviciu de informatii numai al lor, fara un control parlamentar, care se afla sub ,,umbrela” unui ministru de interne ,,controlat” tot de ei. Scopurile initiale nu s-au schimbat, ,,apucaturile” au ramas aceleasi.

4 – Venirea la guvernare a lui ADRIAN NASTASE (care, avand unele ,,litigii cu SRI”, si-a dorit un ,,serviciu de casa” pentru ,,protectia lui si a banilor matusii TAMARA”), a reprezentat pentru aceasta ,,FANTOMA/FACATURA”, un nou pas inainte si o ,,gura de oxigen” pentru a ,,concura” si chiar surclasa serviciul legal de informatii national – SRI. Astfel, NASTASE acorda ,,FACATURII” autorizarea de a utiliza ,,MIJLOACE TEHNICE SPECIFICE IN CULEGEREA DE INFORMATII” . Sa nu uitam ca sub ,,conducerea luminata” a premierului ,,nu stiu cate case”, M.I. se ,,civilizeaza”. Istitutional, componenta politieneasca a acestui minister, cu un sindicat agresiv, beneficiar al informatiilor destinate santajului sefiilor, multi din conducerea M.I, devine aproape ,,stat in stat” si ,,dicteaza” ,,GUNOIULUI POLITIC”, cu ,,dosar”, prevederile legilor care ii privesc. Acest lucru se vede acum, nu numai in ,,cazul CARACAL”. Dupa schimbarea ,,statutului politistului”, dispare si titulatura de U.M. 0962, ,,FANTOMA” devine ,,DIRECTIE…”, civila.

Dupa unele surse bine informate, ,,disconfortul” lui ADRIAN NASTASE fata de SRI, nu avea la baza viziuni diferite asupra sigurantei nationale, ci chestiuni ,,mai lumesti”. Aceste ,,lucruri lumesti” priveau vanzarea catre RUSI, a tot ce inseamna oteluri speciale (2001), a combinatului de la GALATI (2001) si a PETROMULUI, la ,,pachet” cu BCR (procese incepute in 2001). Dupa cum se poate observa, ADRIAN NASTASE ,,vinde” pe nimic toate ,,perlele coroanei economiei romanesti”, iar si mai interesant este ca aceste vanzari, in marea lor majoritate, sunt catre RUSI, AUSTRIECI secondanti de unguri. Mai tarziu se va dovedi ca, companiile OMV/MOL si ERSTE sunt controlate de RUSI. In acea perioada, fostul prim-ministru vizita, ,,la fapt de seara”, o anumita locatie ,,comerciala” rusesca, din ,,buricul” capitalei, lucru care cred ca nu a scapat SRI-ului si directorului de atunci, RADU TIMOFTE, care ,,nu il inghitea pe arogant”.

Pentru viitor, NASTASE isi asigura ,,securizarea” afacerii fregatelor (negocieri din anul 2000) si a modernizarii acestora, pentru un modest ,,comision/mita de 7 milioane lire sterline, recunoscute de englezi ca au fost date, dar au refuzat sa spuna cui. Intermediar al afacerii a fost un agent MI 6, al ,,Perfidului ALBION” – BARRY GEORGE, acoperit sub ,,pulpana” firmei BAE Sistems Ltd, si care devenise ,,un om de casa” al premierului. A urmat ,,afacerea” autostrazii Transilvania2004 (ca sa nu se supere americanii), prin vicepresedintele SUA de la acea vreme. Deci, intarirea institutionala a ,,FACATURII” nu a fost deloc intamplatoare si nu a avut nici o legatura cu interesele ROMANIEI, ci cu ale unui individ si a ,,gastii lui” pusi pe furat.

LEGALIZAREA ,,FANTOMEI/FACATURII”

Venirea la guvernare a lui DACIAN CIOLOS, aduce noi schimbari la nivelul serviciilor de informatii, care au devenit ,,concurente” SRI si UM 0962. Astfel, prin OUG 6 din 11 martie 2016 (fara aviz CSM la publicare in M.O.), se ,,egaleaza scorul” intre cele doua servicii, SRI-ul primind si el ,,puteri executive”, asemanatoare vechi securitati, fiind autorizat ca ,,ORGAN DE CERCETARE SPECIALA”. Daca se judeca fara idei preconcepute si patima, acest atribut functional este normal la nivelul SRI-ului, serviciile similare din vest si est avandu-l de sute de ani, aici amintind numai de englezescul MI5 sau rusescul SFB. Probabil, pe baza informatiilor furnizate de SRI, privind abuzurile facute de catre ,,FANTOMA/FACATURA” care numai cu ,,protectia” politiei nu s-a ocupat, Guvernul de atunci ia masura, dupa 26 de ani, sa legalizeze, printr-o lege ,,FANTOMA/FACATURA” (care mai sufera doua metamorfoze, in 2012 si 2013) si emite OUG 76 din 02.11.2016, prin care se infiinteaza DIRECTIA GENERALA DE PROTECTIE INTERNA, care redevine structura militara, iar prin aceeasi lege, atributiunile functionale se reduc semnificativ si se rezuma doar la M.I. De remarcat ca, ministrul de interne de atunci, DRAGOS TUDORACHE, care initial a fost seful ,,cancelariei” lui CIOLOS, numit in fuctie in septembrie, a avut principala sarcina sa legalizeze ,,FACATURA”, care ,,scapase” de sub control si sa o aduca intr-o oarecare normalitate. Dupa evolutia situatiei din randul personalului acestui minister, acuzat in dese randuri de coruptie si ,,pact ” cu lumea interlopa, nu cred ca lucrurile sunt pe un drum bun. Se poate exemplifica acest lucru pe baza informatiilor furnizate de mass-media nu numai in cazul ,,CARACAL”, care este ,,mai proaspat”, ci si ,,COLECTIV” (activitatea pompierilor corupti), POLITIEI DE FRONTIERA, a IPJ-urile si enumerarea poate continua. Oare a fost vreun ministru care sa intrebe aceasta structura, cum a controlat astfel de fenomene? NU CRED.

CONSECINTELE LIPSEI UNUI SERVICIU PROFESIONIST DE ,,PROTECTIE INTERNA SI INTEGRITATE PROFESIONALA”

Pentru ca cititorul sa-si faca o imagine despre ce ar trebui sa insemne ,,protectia interna” a personalului M.I., am sa fac trimitere la un fenomen real si a modului cum clanurile infractionale ,,recruteaza” politisti din diferite structuri, care sunt folositi ca ,,informatori” si ,,protectori” ai infractorilor. La venirea intr-o mare sau mai mica localitate din tara, a ,,promotiei” de tineri politisti, ,,clanul” infractional din zona intra ,,in alerta”si intreprinde urmatoarele masuri (se comporta ca un serviciu de informatii competent) : – identifica tinerii politisti; intreprind masuri de conoastere a lor sub toate aspectele; identifica starile de comportament si nevoile materiale; ,,candidatii” care raspund nevoilor clanului infractional, sunt atrasi, cu pricepere, in anturaje care sa-i corupa, faptele ,,documentate” foto-video fiind folosite in santajarea lor care, alaturi de o suma de bani, de regula lunara, duce la ,,fidelizarea” politistului.

Pregatirea recrutarii, si recrutarea propriu-zisa, se produce in timp, ei nu sunt folositi imediat de clanul infractional, ci doar atunci cand ajung pe pozitii care duc ,,la foloase” directe si importante infractorilor. La capitolul ,,infractori” sau ,,clanuri” nu se fac deosebiri etnice, dar ca un ,,clasament” le putem ierarhiza dupa zonele cu o minoritate etnica numeroasa din marile orase si din clanuri infractionale formate din etnici romani si a altor nationalitati din toate zonele tarii. Trebuie sa se inteleaga ca, ca un exemplu, traficul de persoane, prostitutia, traficul de droguri, nu se pot desfasura fara o ,,protectie” politieneasca care poate sa mearga pana la varful Ministerului de Interne. Cine ar trebui sa cunoasca, controleze si contracareze acest fenomen, daca nu aceasta ,,DIRECTIE…”?

Acum, acest proces, dupa multitudinea de informatii furnizate zilnic de mass-media, este scapat de sub control. Se ,,simte” ca activitatea infractionala, de natura traficului de persoane, a prostitutiei, traficului si consumului de droguri, este scapata de sub control. Numai daca luam ca real cazul fostului sef al acestei ,,DIRECTII…”, implicat in trafic si consum de droguri de mare risc, ne dam seama ca ,,ceva este putred” la noi, nu ,,in DANEMARCA”.

Nu stiu, acum, daca noul Ministru de Interne, ION MARCEL VELA, ,,are sange in instalatie”, si cum va gestiona situatia existenta la acest minister, dar dupa cum a inceput mandatul, nu sunt semne ca lucrurile se vor indrepta. Pregatirea lui nu il recomanda pentru acest post, el fiind subinginer si absolvent de drept al unei dubioase universitati din LUGOJ, fost primar de municipiu care, vrand-nevrand, a fost ,,in atentia” politiei si cine mai stie ce ,,scheleti” o avea in dulap. VOM VEDEA, DAR SPERANTELE SUNT PUTINE. POATE GRESIM, SI NU AR FI RAU.

FINAL

Pe parcursul acestor doua articole am incercat, pentru cititorul mai mult sau mai putin avizat, sa trec in revista aparitia si evolutia acestui serviciu secret departamental. Nu stiu in ce masura cititorul va aprecia ca am reusit sau nu, dar am incercat sa ma limitez strict la faptele petrecute in acesti 30 de ani si a modului cu ,,ARATA” POLITIA ROMANA SI MINISTERUL AFACERILOR INTERNE, ACUM. Adevarul, dureros de altfel, este ca institutia nu ,,ARATA” bine, iar perceptia marii majoritati a opiniei publice nu este pozitiva. Increderea in institutie era de 41,2 % in ianuarie 2019, iar acum suntem in decembrie, dupa ,,cazul CARACALsi ultimele scandaluri care privesc personalul ministerului.

CONCLUZII

1acest serviciu secret, ajuns in ,,ograda” Ministerului de Interne in februarie 1990, nu a fost infiintat legal;

2atunci cand a fost ,,infiintat” el a reprezentat ,,FANTOMA” fostei securitati;

3de la ,,infiintare”, serviciul a avut in preocupari doar acivitati de ,,POLITIE POLITICA”, si nu a avut nici ,,o treaba” cu verificarea integritatii profesionale a cadrelor civile si militare ale M.I.;

4cei care s-au perindat la conducerea guvernului si a M.I., au folosit, daca au reusit, serviciul in folos personal. Au fost cazuri cand ,,serviciul” s-a folosit de ei, incepand cu aparitia lui, a metamorfozelor si transformarilor din ultimii 30 de ani;

5,,serviciul” nu si-a indeplinit misiunea inscrisa in titulatura, de a preveni coruptia si mita in M.I.;

6 -,,FANTOMA/FACATURA” a fost legalizata abia in noiembrie 2016, de catre singurul prim-ministru care a avut curajul ,,sa puna piciorul in prag”;

7daca aveti curiozitatea sa consultati site-ul DIPI, veti constata ca este un ,,serviciu secret” fara istoric, iar singura baza legala in care functioneaza el, ca institutie, este OUG 76/ 2016 si legea din 2017 prin care a fost ,,legiferat” acest OUG. In rest ,,MISTER”;

8 pentru viitor ,,serviciul” trebuie sa se ocupe de misiunea pentru care exista: – verificarea integritatii profesionale a personalului M.I.

Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta si imediata sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana fizica, institutie etc.) s-a simtit jignit/a imi cer scuze anticipat.

Sa auzim numai de bine!

P.C.

Doresc tuturor cititorilor acestor randuri un sincer ,,LA MULTI ANI”! Sa aveti sarbatori linistite, pline de bucurie alaturi de cei dragi si apropiati.

Urmatoru articol il voi publica dupa ,,BOBOTEAZA”, si va avea ca subiect ,,SERVICIILE SECRETE ALE ARMATEI”. Sa va fie de folos!

VA URMA!

Lasă un răspuns