STATUL PUTRED – partea a XXX-a

,,FERESTRELE SPARTE” ALE ROMANIEI – partea a XV- a

SERVICII SECRETE DEPARTAMENTALE

DIRECTIA GENERALA DE INFORMATII A APARARII – partea a VIII-a

DIRECTIA DE INFORMATII A ARMATEI (1978-1990)

SCURTA DIGRESIUNE

Dupa intreruperea acestui ciclu de articole dedicat DGIA, intercaland articolul dedicat ,,temei la zi” (pandemia coronavirusului), si inainte de a relua serialul, vreau sa aduc in atentia cititorului o veche poveste araba, dinainte de HRISTOS, care spune cam asa (pentru cei care vor sa auda): – un calator, in drumul lui, se intalneste cu HOLERA, care mergea la BAGDAD, si o intreaba: Vad ca mergi la BAGDAD, cati morti o sa lasi in urma ta? HOLERA raspunde: 5000… si isi vede de drum. Dupa un timp, calatorul se intalneste din nou cu HOLERA si o intreaba: Cand ne-am intalnit, mi-ai spus ca nu o sa lasi decat 5000 de morti la BAGDAD, dar ai lasat in urma 60.000? HOLERA ii raspunde: Eu am ,,luat” 5000 de oameni, ceilalti au murit de FRICA.

In alta ordine de idei, daca consultam ,,ANUARUL STATISTIC AL ROMANIEI”, constatam ca, in perioada 2010-2016, decedau, din diferite cauze, 700 de cetateni/zi, din care 37 de decese aveau drept cauza afectiuni ale aparatului respirator (ca la COVID-19). Acum, in plina pandemie si isterie mediatizata, conform datelor oficiale, intre 28 martie si 27 aprilie este o medie de 17 decese/zi, cauzate de COVID-19, deci la jumatate fata de perioada cand nu era ,,pandemie” + isterie. Deci, unde este adevarul? Sau din ratiuni politice + electorale si economice + ,,parandarat”( ex.-o ,,izoleta” facuta de MAp.N costa 4500 EU, una de ,,afara” 12.500 EU. Pe care credeti ca acumparat-o ,,gunoiul politic”?. Aveti o incercare.), se minte ,,zilnic si la ora de varf”. ,,COVID-19”, are un singur lucru deosebit, fata de ceea ce stiam pana acum:- rata mare de infectare, dar, nu trebuie uitat ca numai unul din cinci infectati are simtome caracteristice. Aceste date au fost comunicate oficial de catre un ONG, Guvernului Roman, iar raspunsul va veni, probabil, la ,,Sfantul Asteapta”. Dar si asa nu avem ce face, asteptam ca ,,mortul colacul” sau …,,COVIDUL”.

Tot legat de acest subiect, cred ca ati observat ca ,,istoria se repeta”. ROMANII ajunsi, in marea majoritate, saraci, dupa 30 de ani de ,,democratie”, devin ,,iobagi”, cu COVID sau fara, sunt obligati ,,de foame” (acum ,,foamea” inlocuieste ,,arcanul”) sa mearga ,,la munca” in vestul european, ca pe timpul Imperiului Austriac. Avem noroc ca TURCIA are proprii ,,iobagi”, iar RUSIA are alte preocupari. Ce face Guvernul ROMAN in ,,starea de urgenta”? ,,Reporneste economia”, dar nu pe cea romaneasca (prin ,,exportul” ,,iobagilor” – care cu avionul, care cu trenul) ci pe cea din ,,vest”. Acum ,,VESTUL” se ,,bate” pentru a avea ,,sclavi” romani la ,,munca”( cei din orient sunt periculosi). Poate ii ,,cotam” pe romani ,,la bursa”, ca ,,marfa”, ,,ca asa e economia de piata” si ne intoarcem in secolul al XVI-lea, la comertul cu sclavi. Ati auzit vreun oficial guvernamental sa dea explicatii? NU, toti – ,,MUCLES”. Ce va urma dupa COVID-19? Probabil, FOAMETEA, deja anuntata?! Pentru ca trebuie sa mai apara ceva. Intrebarea este ce? Pentru romani, in mod sigur, vor urma cresteri de preturi si scaderea veniturilor.

SITUATIA POLITICO-MILITARA A ROMANIEI CA MEMBRA A TRATATULUI DE LA VARSOVIA-OTV
,,RAZBOIUL” CU OTV

Dupa ce ROMANIA ,,evacueaza” ARMATA ROSIE din tara, triada DEJ- BODNARAS- MAURER, reuseste sa scoata si ARMATA ROMANA de sub control sovietic, preluand comanda acesteia la nivel national. Acest lucru nu a fost usor, in conditiile concrete ale epocii de ,,control” cvasitotal ale sovieticilor in ,,lagarul socialist”. Cei trei lideri comunisti romani au ,,impins” lucrurile aproape la extrem, de unde si ,,dorinta” lui HRUSCIOV si, mai ales, a lui BREJNEV, de a ,,incaleca” din nou tara, mai ales dupa 1968. Pentru a reusi acest lucru, conducerea ROMANA, a ,,epurat” esaloanele de comanda ale ARMATEI, DSS, guvern si PCR, prin ,,scoaterea” din peisaj a agentilor GRU/KGB cunoscuti atunci, si marginalizarea acelora considerati nesiguri. Tot acum, romanii ,,intorc armele” impotriva controlului MOSCOVEI asupra OTV, pentru ca aceasta sa se transforme intr-o organizatie militara formata din parteneri egali.

Aceasta ,,miscare” a ROMANIEI, este insotita de o campanie pentru dezarmare si dezangajare militara atat in interiorul OTV, cat si in afara acestuia, inclusiv in relatia cu NATO.

,,RASPUNSUL” MOSCOVEI

Aceasta actiune, bine gandita de romani, nu a putut fi ,,combatuta” oficial de catre MOSCOVA pe plan intern si international deoarece ,,comunistii sovietici” promovau ,,pacea mondiala” si ,,buna intelegere intre popoare”. Ce nu a putut face oficial, MOSCOVA, a facut neoficial, prin ,,actiuni active” de genul ,,INTREKIT” si ,,CALUL TROIAN”. Se incepe o operatiune orchestrata de discreditare a ROMANIEI pe plan international, in special in SUA si in randul principalilor parteneri economici din EUROPA: RFG, MAREA BRITANIE, FRANTA si ITALIA. Singura tara care nu a ,,pus botul” la dezinformarea sovietica, a fost ISRAELUL si, bineinteles, CHINA, alaturi de unele state din ASIA DE SUD-EST si AFRICA, incepand cu ANGOLA, ZIMBABWE, EGIPT, SIRIA etc. De remarcat ca in aceasta ofensiva, bine gandita si coordonata, MOSCOVA s-a bucurat de sprijinul, in primul rand, al UNGARIEI, care si-a angrenat puternica si unita diaspora din SUA, si care a fost ,,in fruntea” celorlalte tari ,,din lagar”.

In aceasta ,,lupta”, ROMANIA a pornit cu handicap, in primul rand dat de numarul inamicilor care s-au unit sub comanda unica, sovietica, cat si a nepregatirii institutiilor interne de a cunoaste si constientiza pericolul actiunilor active sovietice pe termen lung. La acestea se adauga si nepregatirea, prostia si, nu in ultimul rand, TRADAREA persoanelor cu functii de conducere din aceste institutii, care, in mare parte, stiau doar ,,sa-si pupe in c…” sefii, sa fie ,,lingai” pentru a-si pastra functiile care le aduceau privilegii fata de ,,populime” (aceeasi atitudine o gasim si acum, s-au schimbat ,,pupatorii si lingaii”, ca si ,,fundurile”). Jucatorii de sah, sovietici, au gandit actiunile lor – externe si interne – impotriva ROMANIEI, in concordanta cu slabirea si eliminarea personalitatilor romanesti, care ar fi putut ,,detecta” si contracara noua forma de ofensiva sovietica, acum, fara tancuri si artilerie, doar cu ,,vorbe mestesugite”.

ALEGEREA ,,ALIATILOR” SI ELIMINAREA ,,INAMICILOR” ACTIUNILOR DE DEZINFORMARE SOVIETICE

Rusii isi aleg drept ,,aliat” persoana din apropierea lui CEAUSESCU, pe care stabilesc ca o pot ,,manevra” in favoarea lor, folosind dorinta acesteia de ,,marire”, dublata de o mare prostie. Aceste ,,calitati” le descopera la ELENA CEAUSESCU, pe care incep sa o ,,manevreze”, plasand in anturajul ei persoane ca VASS, TOMA, NICOLAE PLESITA, agenti cu vehime in slujba KGB-ului. In acelasi timp se incepe ,,eliminarea” din anturajul lui CEAUSESCU, a personalitatilor politice antisovietice care l-au consiliat cu succes pe DEJ, pana la moartea acestuia. In acest fel sunt marginalizati si apoi indepartati din pozitiile de decizie executiva, principalii artizani ai ,,eliberarii” ROMANIEI de sovietici, primul fiind EMIL BODNARAS, trecut pe o functie fara putere de decizie, ca vicepresedinte al CONSILIULUI DE STAT, urmat la scurt timp de ION GHEORGHE MAURER, indepartat din functia de ,,prim-ministru”, pensionat si izolat intr-o vila din Primaverii. Cei doi au fost personalitatiile politice comuniste romane de care este legata modernizarea acestei tari (au scos ROMANIA din feudalism – cum bine spunea NOICA), BODNARAS – prin actiunile de securitate nationala, iar MAURER – prin deschiderea care SUA si ,,vest” a economiei nationale romanesti.

URMARILE ,,FUGII” CETATEANULUI SOVIETIC – PACEPA

,,Dezertarea” lui PACEPA, la ordinul ,,CENTRULUI” si sprijinul operational al agenturii KGB din GERMANIA (exista o intreaga ,,poveste” privind ,,predarea” acestuia americanilor, intr-un wc-public din centrul BONN-ului), a fost precipitata de suspiciunea ca NICOLAE CEAUSESCU a fost informat ca acesta ,,lucreaza pentru” rusi si care a luat masura sa-l treca ,,pe linie moarta” urmata, probabil, conform obiceiului epocii (sa nu ii supere pe sovietici), sa-l trimita ,,la munca de jos”, pe la vreun combinat chimic. De aici se intelege precipitarea ,,dezertarii” si ,,bajbaiala” initiala a KGB-ului, in privinta celei mai bune ,,utilizari” a agentului in ,,fata” foamei americane, si a CIA-ului, de informatii ,,din lagarul sovietic”.

Pe plan intern, rusii s-au repliat si au ,,asigurat” promovarea esalonului doi si trei, de agenti ,,adormiti” in functiile devenite libere din institutiile statului, in special din DSS, ARMATA, PCR si MI. Pentru a-si atinge obiectivele operationale, rusii, ii instruiesc pe cei din anturajul ELENEI CEAUSESCU, pomeniti mai sus, astfel ca aceasta devine ,,CABINETUL DOI”. In 1986, dupa opt ani de la ,,fuga”, si dupa venirea la ,,carma” URSS a lui MIHAIL GORBACIOV care, cu ,,funia la gat”, incearca ,,reformarea”, in stil sovietic, a URSS si a ,,lagarului socialist”, rusii ii gasesc o ,,utilizare” agentului PACEPA. Il folosesc in declansarea dezinformarii si a ,,propagandei negre” impotriva ,,TINTEI 24”. Asa debuteaza anul 1986.

Contextul international este acum schimbat, rusii si americanii stau ,,bot in bot”, iar ,,dezidentul lagarului comunist” – NICOLAE CEAUSESCU – nu mai este util. Dezinformarea impotriva ROMANIEI, devenita acum ,,TINTA 24”, in toate documentele serviciilor de informatii ale celorlalte tari din ,,lagar”, este declansata dupa vizita in SUA, a ministrului M.Ap.N. – VASILE MILEA, odata cu schimbarea obiectivului strategic al SUA, care ,,vad lumina de la capatul tunelului”, precum si a dezintegrarii cosmarului capitalist, reprezentat de comunism. Acum se discuta direct cu ,,jupanul” lagarului socialist, reprezentat de GORBACIOV. In doar trei ani de la vizita vicepresedintelui GEORGE BUSH, din septembrie in ROMANIA, in care SUA ii cer lui CEAUSESCU parerea si ajutorul/sfatul pentru ORIENTUL MIJLOCIU ( problema palestiniana), iar in timpul discutiilor BUSH declara ca relatiile intre cele doua tari sunt ,,foarte bune, chiar daca mai sunt probleme ,,pe ici, pe colo”, situatia se schimba radical. Acum nu mai este nevoie de ,,DEZIDENT”, chiar incepe sa-i incurce pe cei doi ,,MARI”.

In respectul adevarului istoric, trebuie sa adaug ca GEORGE BUSH, ajuns presedinte al SUA, si care il respecta pe CEAUSESCU, a incercat sa-l scape de ,,glont”, in decembrie 1989. A trimis un avion personal pe OTOPENI, la actuala BAZA 90 a FORTELOR AERIENE ROMANE, pentru a-l ,,scoate” si transporta in SUA. Actiunea nu a reusit, pe de o parte din lipsa de vointa si profesionalism a celor care trebuiau sa execute misiunea, iar pe de alta parte, din cauza ,,scurgerii de informatii” din tabara americana, care fac ca rusii sa scoata ,,obiectivul( CEAUSESCU)” din zona capitalei, intr-o unitate militara pazita, la TARGOVISTE. La acestea se adauga ura si dorinta de razbunare a rusilor si ungurilor, care il voiau MORT. SI AU REUSIT. STIA PREA MULTE.

KARL MARX, in lucrarea ,,INSEMNARI DESPRE ROMANI” (60 de pagini), in care analizeaza istoria celor TREI TARI ROMNESTI, incepand cu anul 1393, spune, la un moment dat, ca: ,,…ungurii si rusii unelteau, impreuna, impotriva romanilor…”. Pentru cine nu stie, aceasta lucrare a fost publicata la editura si sub egida ACADEMIEI ROMANE a RPR, in 20.000 exemplare, de comunistii romani in 1964, fapt care a produs un ,,deranj” imens la MOSCOVA.

NUMIREA IN FRUNTEA DIA A UNUI POLITRUC – ,,CONTRAAMIRAL” (ghilimelele se impun, chiar daca vor supara pe multi) – STEFAN DINU

In acest context, in vara anului 1978, la putin timp dupa ,,fuga” lui PACEPA, printre primele victime ale ,,epurarii” s-a numarat GENERALUL MAIOR DUMITRU I DUMITRU care este inlocuit de un ,,contraamiral” necunoscut – STEFAN DINU. Susnumitul avea o pregatire militara, mai ales ,,de marina”, apropiata de ,,zero”, nemaivorbind de ,,spionaj militar”, cariera lui fiind de ,,POLITRUC”, din 1949, cand a absolvit un curs politic cu instructori rusi, majoritatea agenti GRU, pana a ajuns in ,,fruntea” DIA. Cariera lui STEFAN DINU, a fost numai pe linie politica, de la secretar BOB partid, la cea de loctiitor politic si secretar a unor comitete de partid, incepand cu nave militare, ACADEMIA NAVALA, CONSILIUL POLITIC SUPERIOR AL ARMATEI si ultima, inaintea numirii la DIA, de secretar al Comitetului PCR al MARINEI MILITARE. Pe ce merite a ajuns contraamiral, in 1974, cand nu a comandat nici o salupa de salvare, nu este greu de imaginat, avand in vedere vremurile.

,,POLITRUCUL” a fost dirijat si a intrat in anturajul ELENEI CEAUSESCU, atunci cand aceasta incepe sa emita pretentii la conducerea tarii. De aici, la ,,recomandarea” fostului plutonier, devenit mai tarziu adjunct la MI, NICOLAE PLESITA (atunci era exilat la BANEASA, la scoala, recrutat de KGB, in 1958, pe timpul ,,studiilor” in URSS ), este ,,plantat ” in fruntea DIA. Cred ca, la acea vreme, profesionistii din spionajul militar si-au facut cruce cand au auzit, apoi au vazut, cine le este sef.

EVOLUTIA DIA IN ,,MANDATUL” UNUI ,,ACTIVIST DE PARTID”
ATASATURA MILITARA

La preluarea ,,mandatului” in fruntea DIA, aceasta avea ,,ATASATURI MILITARE” in 48 de capitale din EUROPA, AMERICA DE NORD, ASIA etc., formate, de regula, din trei cadre militare care asigurau functionalitatea acestora. In ambasadele ,,mari” din WASHINGTON DC., LONDRA, PARIS, ROMA, BEIJING etc., ,,BIROUL” ATASATULUI MILITAR putea fi mai mare, incluzand si un cifrator, iar in ambasadele romanesti mai ,,mici”, numarul era mai redus, acolo existand un singur cifrator, de obicei, de la DSS, care ,,deservea” toata misiunea diplomatica. Acest lucru a reprezentat un handicap major pentru DIA, cifratorul securitatii avand acces la mesajul ,,in clar” al textului telegramei pe care atasatul militar o voia transmisa in ,,CENTRALA”, inainte de a proceda la cifrarea, verificarea si transmiterea acesteia. In cazurile ,,sensibile”, atasatul militar apela la ,,curierul diplomatic”, care era tot omul securitatii. Si acest lucru reprezenta un handicap pentru operativitatea muncii informative, pentru ca in ambasadele ,,mari”acesta putea functiona la cateva zile, pe cand in cele ,,mici”, o data pe luna. In unele tari din AMERICA LATINA, AFRICA etc. exista doar atasatul militar, ca reprezentant diplomatic militar, fara a fi ,,ajutat” de alt personal. Acesta ,,asigura” mai multe tari, mai mici sau considerate de o importanta secundara, fara ca volumul de ,,munca” sa scada. In activitate practica a DIA, au fost cazuri cand informatii extrem de sensibile si de interes pentru TARA, sa fie ,,culese” din tarile considerate de mai mica importanta operativa.

In unele tari, considerate de un interes minor, nu exista ,,ATASATURA MILITARA”, rolul acesteia era asigurat de ATASATUL MILITAR din cea mai apropiata ambasada romaneasca. ATASATURA MILITARA avea, pe langa rolul de reprezentare diplomatica a ARMATEI ROMANE, in randul armatele tarilor unde era acreditata, de facilitare a contactului dintre structurile si personalul militar, de ,,netezirea” sau clarificarea unor divergente prin dialogul direct si aceea de culegere de informatii de interes pentru asigurarea securitatii militare a ROMANIEI. Aceste informatii erau culese de atasatul militar si ajutoarele lui, prin folosirea tuturor mijloacelor si procedeelor muncii informative, de la exploatarea ,,surselor deschise(mass-media, publicatii diverse, conferinte, contacte oficiale, unde era posibil ca interlocutorul ,,sa mai scape cate ceva” interesant), pana la reteaua informativa. ,,Productivitatea” unui birou de atasatura militara depindea de pregatirea profesionala si abilitatea membrilor acesteia.

Daca gl. DUMITRU i-a lasat ,,mostenire” ,,POLITRUCULUI”, 48 (patruzeci si opt) de ATASATURI MILITARE, la finalul ,,mandatului” , in decembrie 1989, cand ROMANIA avea o nevoie ,,acuta” de informatii privind securitatea nationala, care sa nu fie ,,manarite” de agentii KGB ce conduceau DSS, au mai ramas 4 (patru) ATASATURI MILITARE, dar care sufereau ca incadrare si, mai ales, ca profesionalism. Acest lucru ,,s-a vazutin SURPRINDEREA STRATEGICA din 1989. Cum s-a ajuns la aceasta situatie, voi incerca sa ,,deslusesc” mai jos. Interesant ca, acest dezastru adus DIA si spionajului militar roman, de reducere a atasaturilor militare, a inceput dupa 1980, s-a accentuat, ,,intamplator” , dupa 1986, cand incepe ,,ofensiva” dezinformarii, de multe ori desantata, impotriva ROMANIEI. De retinut, pentru cititor, ca doar ROMANIA s-a bucurat de o asemenea ,,atentie” si din ,,EST”ca si din ,,VEST”.

PREGATIREA PROFESIONALA A MEMBRILOR ATASATURII MILITARE

Atasatii militari si membrii ,,BIROULUI” ATASATURII MILITARE erau recrutati, de regula, din randul ofiterilor/subofiterilor din ARMATA ROMANA, si care au avut pregatire si au comandat subunitati/unitati de cercetare ( au fost cazuri si de ofiteri de alte specialitati/arme, inclusiv ingineri) din compunerea MU (mari unitati ale armatei. In trecutele articole, am explicat termenul si ierarhizarea esaloanelor militare), cunoscatori ai limbilor straine, inclusiv a tarii in care viitorul atasat urma sa activeze sau aveau disponibilitate motivationala de a invata, in decurs de un an, o astfel de limba. Dupa recrutarea si verificarile de securitate, executate de ofiterii de contrainformatii militare din unitatile militare (subordonati DSS), ,,candidatul” era supus unor riguroase teste de verificare, inclusiv psihologice. Daca era declarat ,,apt”, urma un ,,curs”, intr-o scoala speciala a DIA care il pregatea pentru rigoriile functiei. La final, cursantul sustinea un examen atat teoretic, cat si format din activitati practice (unde avea ,,opozanti/inamici” pe alti ofiteri ai DIA, care urmau un alt gen de curs), pentru a se vedea daca are calitatile necesare indepliniri unei astfel de functii.

INCEPUTUL ,,DECADERII” DIA

Acest algoritm a functionat, cu sincopele inerente, pana ce conducerea DSS, formata din agentii MOSCOVEI, au inceput sa-si ,,bage nasul” in ..bucatatria” DIA. Acestia au inceput sa influenteze ,,CABINETUL DOI” (ELENA CEAUSESCU) care isi chema ,,POLITRUCUL” la ,,ordine”, acesta executand fara cartire ,,indicatiile pretioase”. Degradarea pregatirii personalului a inceput prin ,,lozinca”, actuala si acum, ca este prea scump, iar partidul are nevoie ,,de bani” pentru dezvoltarea multilaterala. Apoi, dupa ce se ,,taie” finantarea si logistica ,,scolilor de pregatire” ale DIA, ,,POLITRUCUL” este chemat din nou si i se spune ca DSS este cel care ,,actioneaza afara”, iar ARMATA este ,,buna” in economia nationala, ,,la munci”, pentru ca ,,nu ne ataca nimeni” (aceeasi lozinca este fluturata si acum). Drept urmare, ,,CABINETUL DOI” care se ,,ocupa” si de ,,trimiterea afara” a atasatilor militari, ,,taie” progresiv tot, incepand cu 1980, dar mai ales dupa 1986 si se ajunge, in 1989, la 4 atasaturi, in ambasadele romanesti. Acest lucru a reprezentat un ,,DEZASTRU” PENTRU SPIONAJUL MILITAR ROMANESC care si-a dovedit profesionalismul pana in anii 80, cu repercursiuni directe si dezastruoase asupra sigurantei ROMANIEI. Interesant este ca ,,POLITRUCUL” nu a fost tras la raspundere privind dezastrul lasat in urma, ci a fost pensionat si a facut parte, fara merit, din asociatia, deosebit de onorabila, a ,,DIPLOMATILOR MILITARI”. CA LA NOI. LA NIMENI.

Aceste ,,taieri” de fonduri, incet, incet isi arata ,,coltii” in nivelul pregatirii de la toate esaloanele DIA, incepand cu ,,varful de lance” al spionajului militar, reprezentat de ATASATURA MILITARA, trecand la nivelul ,,ofiterilor acoperiti”, care isi aveau propriile retele de informatii in mediile de interes, cat si la nivelul trupelor de cercetare, de la MU si cele subordonate direct DIA. Pregatirea ofiterilor si subofiterilor de la aceste esaloane, in ,,scolile speciale” ale DIA, dupa 1980, sufera si ele ,,amputari” serioase, care se reflecta direct asupra nivelului pregatirii profesionale a trupelor de cercetare si a celor trimis ,,afara”. Acelasi lucru se intampla si in scolile militare, care aveau ,,sectiuni” dedicate pregatirii acestor categorii de cadre. De parca toate acestea nu erau suficiente, DSS incepe sa-si recruteze oameni dintre ofiterii de cercetare, de la ,,trupa”, cu acordul ,,CABINETULUI DOI”, fara nici o ,,reactie” a conducerii DIA si ,,ii ciupeste” pe unii ofiteri recrutati, cu ocazia verificarilor executate de ei. Discutia se purta de genul ,,… daca vrei ,,aviz”, trebuie sa ,,lucrezi si pentru ,,noi”. Cei care au trecut prin acest ,,proces”, STIU.

,,Colac peste pupaza”, in inceputul activitatii si pe timpul existentei ,,CABINETULUI DOI”, in ceea ce priveste DIA, este implicarea politicului si a ,,dosarului”, in numirea ofiterilor in structura si apoi, in promovarea acestora. Acest fapt duce la scaderea ,,profesionalismului” DIA, cu repercursiunile care nu sunt greu de banuit. In mandatul ,,POLITRUCULUI”, factorul politic va domina in DIA, la fel ca si slugarnicia lui in a o ,,servi” pe ELENA CEAUSESCU. ,,PARTIDUL”, pe ,,capii” DSS, cat si estul. In acest fel se reduc semnificativ actiunile independente de natura operativa ale DIA, in plan extern. ,,PLANUL DE CULEGERE A INFORMATIILOR” este, dupa 1980 si mai ales dupa 1986, in ,,mana” DSS, care ,,face cartile”, conform ,,indicatiilor” estice.

RELATIILE INFORMATIVE CU SUA

Pe baza mostenirii din ,,epoca” DUMITRU, acestea continua, dar nivelul lor incepe sa scada si datorita perceptiei, prin ,,ochi rusesti si unguresti”, a politicii externe romanesti. Printre ultimele actiuni de cooperare cu armata SUA, este vizita sefului statului major inter-arme, generalul JOHN W VESSEY Jr. la BUCURESTI, la invitatia ministrului APARARII NATIONALE, CONSTANTIN OLTEANU. Vizita a avut un succes deosebit, partea romana prezentand extrem de deschis situatia ARMATEI ROMANE, pozitia ei in cadrul OTV, precum si scenarii ,,de razboi” in cazul unei agresiuni conduse de rusi, care foloseau acest lucru ca ,,o sperietoare” pentru romani. In lipsa unui spionaj militar competitiv al DIA, care putea furniza informatii care sa confirme sau sa infirme astfel de ,,sperietori”, scenariile erau credibile. ,,POLITRUCUL” a participat la aceste intalniri, structura de cercetare a DIA prezentand in cadrul acestor ,,scenarii”, inamicul reprezentat de trupele OTV. Dupa intoarcerea delegatiei SUA in tara, presedintele SUA, RONALD REAGAN, a trimis o scrisoare, extrem de elogioasa lui NICOLAE CEAUSESCU, in care i-a multumit acestuia pentru primirea ,,calduroasa” facuta de ministrul M.Ap.N. – CONSTANTIN OLTEANU, militarilor americani. Cu acest prilej, OLTEANU este invitat sa viziteze SUA, in anul urmator. Acest lucru a ,,cazut greu la stomacul” MOSCOVEI, care ,,muta”piesele, pe tabla de sah romaneasca.

URMARILE VIZITEI AMERICANE

MOSCOVA, la nivelul conducerii politice, ,,sef” fiind acum MIHAIL GORBACIOV, si a GRU/KGB, a fost extrem de iritata atat de ,,deschiderile” aratate americanilor de catre OLTEANU, cat si de ,,scenariilor de razboi jucate”, si trece la ,,represalii”. Este activata agentura din jurul ELENEI CEAUSESCU, care primeste ,,ordin” sa-l ,,execute” pe CONSTANTIN OLTEANU, sub motivatia ca ,,si-a depasit mandatul”. Agentura sovietica in ROMANIA, ii purta ,,sambetele” lui OLTEANU( sef de promotie al ACADEMIEI MILITARE), din timpul cand acesta a ,,epurat” ARMATA ROMANA, in anii 70, de ofiterii cu studii in URSS, indiferent daca erau sau nu banuiti de a fi agenti GRU. Pentru a-i demonstra acest lucru lui ,,NEA NICU”, ELENA il cheama pe ,,POLITRUC” care ii intocmeste ,,dosarul” lui OLTEANU, in care mai, mai sa-l faca tradator al oranduirii socialiste (avea ,,mana” de activist stalinist din anii 50). La dosar s-au adaugat si ,,file” furnizate de agentii GRU/KGB din fruntea DSS. In acest fel, la sfarsitul lunii septembrie, dupa repetate ,,asalturi” ale ,,CABINETULUI DOI”, CEAUSESCU cedeaza si il cheama pe OLTEANU, caruia ii comunica ca el ,,este bun pe linie politica” si il trimite ,,la munca de jos”, ca primar al BUCURESTIULUI. In functia de ministru, in luna octombrie (nu decembrie), este numit gl. VASILE MILEA, ofiter de tancuri, ( in anii 50 facea ,,colectivizare”, in ARGES, ,,cu tancul”) nu o somitate in domeniul militar, dar decent ca ofiter. Vorba unui batran tanchist, conform careia tanchistii ,,au mintea in colturi”, datorita statului in turela si a lovirii acesteia ,,cu capul”. Fapt pe care tind sa-l cred a fi adevarat.

DIA IN 1989
Actiunile ,,POLITRUCULUI” in inlocuirea lui OLTEANU, au trezit reactia fratelui lui CEAUSESCU, ILIE, care incepe sa-l suspecteze pe ,,POLITRUC” de activitati in folosul URSS si ca este agent GRU. Acest fapt este comunicat omologilor din DIA armatei americane, prin ,,ofiterul de legatura”, acoperit ca ,,istoric”, in structura condusa de el, tot o ,,mostenire” de la gl. DUMITRU. De aici, ,,canalul de legatura” pentru a comunica cu armata americana in situatii interntionale tensionate, mai ales cu URSS, a fost inchis fapt care, pe langa multe altele, ne-a ,,costat”, ca TARA, in 1989. Comunicarea cu americanii, a fost preluata de ILIE si fratele lui, MARIN, diplomat la VIENA. Aceasta ,,comunicare” a avut si o componenta de ,,transfer” de tehnologie militara sovietica, inclusiv tehnica militara, fizic, prin intermediul unor nave iugoslave catre SUA.

Toate actiunile ,,POLITRUCULUI”, de la numirea lui in functie, au ,,pregatit” DIA sa nu faca fata provocarilor strategice din 1989. Pentru mai multi oameni de meserie, aceast dezastru operativ , ridica multe semne de intrebare, suspiciunile fiind ,,de PROSTIE” sau ca acesta a fost, din anii 50, recrutat de GRU si folosit ca atare in fruntea DIA. 99% cred ca ,,POLITRUCUL” a fost AGENT GRU. In rest, DOAR ,,VORBE” la SEMINARII si ANIVERSARI, MULTE INUTILE. Activitatile informativ-operative ale DIA, in anul 1989, au fost slabe, iar calitatea informatiilor indoielnica. Daca pe ,,timpul” gl. DUMITRU, in situatii de criza, serviciul de spionaj militar furniza direct lui CEAUSESCU si Ministrului M.Ap.N., 3-4 sinteze operative pe zi, incepand cu toamna anului 1989, acestea se raresc de la una la …nici una, in decembrie 1989. Puternica unitate de interceptari radio a DIA (ca si in 1968 si dupa), a furnizat catre DINU informatii zilnice, de valoare operativa, inclusiv privind diversiunea sovietica radioelectronica asupra ROMANIEI. Ce a facut ,,POLITRUCUL” cu ele? Poate ,,ne lamuresc” urmasii lui din fruntea institutiei, cu toate ca ma indoiesc ca o vor face. Pentru a se informa, ministrul VASILE MILEA asculta permanent ,,EUROPA LIBERA”, sa stie ce se intampla, inclusiv la TIMISOARA, iar cand nu era in birou isi punea aghiotantul sa asculte si sa noteze.

Mai mult decat atat, ,,POLITRUCUL” pleaca in concediu, in decembrie 1989, revenind la serviciu ca orice caporal, pe 17 decembrie, atunci cand s-a decretat alarma de lupta, ,,STEFAN CEL MARE”. La ,,birou” s-a facut ca face ,,ceva” (vorba actorului) si trimite grupurile de cercetare de la B.404. BUZAU, in zona TIMISOAREI, misiunile acestora fiind confuze. De retinut este ca nu a facut nimic pentru a-l informa pe seful lui direct, MINISTRU Ap.N., cu situatia informativ-operativa din jurul ROMANIEI si din tara. Dupa cum am mai scris, MILEA, a fost informat de un loctiitor al ,,POLITRUCULUI” despre tradarea ,,capilor” securitatii( acum acestia scriu carti, care, de mirare, mai sunt si citite) in favoarea URSS, informatie primita de la un atasat militar care, la randul lui, o avea de la un omolog polonez, repetandu-se situatia din 1968. Scenariile vehiculate ,,post razboi”, cum ca ,,POLITRUCUL” ar fi activat o anumita retea clandestina, constituita dupa 1968, sunt ,,povesti”. La fel cum ,,povesti” sunt si ,,zicerile” individului din diferite interviuri acordate unor ,,apropiati” ai agenturii sovietice, dupa 1990, in care ne spune cum ,,a epurat” el DIA de agenti GRU, dar nu spune de ce nu ,,a epurat” pe agentii GRU, atasati militari, in capitale ale unor importane state NATO, care ,,se pierdeau” prin EUROPA, unde erau reinstruiti de rezidentii GRU. Unii dintre acestia, dupa 1983, sunt ,,parcati” in ACADEMIA MILITARA, avand ,,libertate de actiune”, pentru as ,,servii” stapanul sovietic si au ,,recrutat” ofiteri-elevi pentru GRU. Oare verifica cineva acest lucru? NU CRED.

FINAL

Dupa 1978, SERVICIUL DE SPIONAJ MILITAR REPREZENTAT DE DIA, sub conducerea ,,POLITRUCULUI”, a trecut incet, incet, incepand cu 1980 si , accentuat, dupa 1986 , sa nu isi mai indeplineasca menirea pentru care a fost constituit in secolul XIX. Acest lucru a fost posibil cu concursul agentilor sovietici din anturajul ELENEI CEAUSESCU care aproape ,,decapiteaza” DIA. SPIONAJUL MILITAR ROMANESC devine ,,impotent” in menirea lui de culegere a informatiilor operative, de interes pentru TARA, pentru a se contracara ,,SURPRINDEREA STRATEGICA”.

CONCLUZII

1 – Dupa 1980 pana in 1989, capacitatea informativ-operativa a DIA este amputata de reducerile atasaturilor militare, numirea personalului neprofesionist, pe criterii politice si uneori ,,de prostie”, limitarea resurselor bugetare si numirea in fruntea ei a unui ,,POLITRUC”, care ,,a vandut-o”.

2 – Incepand cu 1980 si, mai ales, dupa 1986, DIA ,,pierde canalul de legatura” cu armata SUA si cu omologii din serviciile militare secrete din unele tari NATO, fapt care se repercuteaza grav asupra evolutiei ulterioare a tarii. Pana atunci, in ,,ochii” SUA si NATO, DIA era un partener credibil, pe a carui informatii se puteau lua decizii politice corecte, in ceea ce priveste ROMANIA si fostul OTV, condus de URSS.

3 – In 1989, DIA nu si-a putut indeplini misiunea pentru care a fost creata in timpul lui CUZA, aceea de a fi ,,cainele de paza” al ARMATEI ROMANE si al TARII, impotriva oricarui dusman. MOTIVUL A FOST TRADAREA.

Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta sau imediata, sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana fizica/juridica etc.) s-a simtit jignit/a, imi cer scuze anticipat.

Sa auzim numai de bine!

P.C.

Multumesc celor ce si-au gasit timp sa lectureze articolul anterior!

Recomand cu caldura cititorilor acestui blog, articolul profesorului – MIRCEA MICLEA, din UBB-CLUJ NAPOCA, articol aparut in pubicatia on-line ,,Edupedu”.ro, cu titlul ,,BOILERE SAU AVIOANE”, din 26 aprilie a.c., pentru a intelege mai multe despre ,,FRICA”, de la un specialist. Personal, ma bucura faptul ca intelectualii romani recunoscuti (nu facuti), de marca, incep sa-si spuna public cuvantul despre TARA, care este si a lor.

Sa va fie de folos!

VA URMA

Lasă un răspuns