STATUL PUTRED- partea a VII-a

In acest articol doresc sa va prezint contributia MASS-MEDIA, de dupa 1990, la ,,constructia” ,,STATULUI PUTRED”, prin promovarea sau nepromovarea oamenilor, care au vrut sa faca politica, la nivel local sau national, in spatiul public. Dintre acesti, asa numiti ,,oameni politici”, se naste si se dezvolta ,,GUNOIUL POLITIC INTERN” care ajunge sa conduca STATUL ROMAN, contrar vointei si asteptarilor populatiei. MASS-MEDIA de pe malul DAMBOVITEI, a creat ,, INTELECTUALUL IDIOT”, produs postdecembrist, care se conduce dupa tipare de genul- ,,esti democrat”, daca votezi cum vrea el, si ,,populist”, cand plebea indrazneste sa voteze contrar intereselor lui si a celor care il platesc. Este produsul ,,GASTII POLITICE”, pentru ca la noi nu sunt ,, partide”, ci ,,gasti” unite de interese contrare romanilor si TARII.

Din modul cum s-au comportat partidele politice la noi, a faptului ca, cel care a avut initiativa de infiintare, s-a vrut presedinte ,,pe viata”, a modului de promovare a membrilor in parlament sau alte functii publice, cred ca ,,etapa istorica” a partidului s-a epuizat, nu numai la noi. Cred ca ar trebui sa apara alte forme de organizare a celor care vor sa participe activ la organizarea si conducerea unei natiuni care formeaza o TARA. Subiectul ramane deschis.

SCURT ISTORIC

Cred ca ar fi de interes sa amintesc, aici, ca detinem ,,recordul mondial” la cel mai scump ziar din lume, achizitionat in 2007, la o licitatie, de catre colectionarul londonez JOSEPH HACKMEY, la suma de 1. 115.000 $ (830.000 lire). Ziarul avea titlul de ,,ZIMBRULU SI VULTURULU”, si a aparut la IASI, la 3 iulie 1850, avand o orientare unionista, cu aparitii bisaptamanale. Valoarea exemplarului vandut, expediat unui galatean in 1859, este data de cele opt timbre ,,Cap de bour”, din a doua emisiune, lipite pe prima pagina. Timbrele ,,Cap de bour” sunt printre cele mai scumpe si rare din lume.

Acum este momentul sa amintesc, din nou, (am mai facut-o intr-un articol anterior) de francezul MICHEL ONFRAY si ampla sa carte ,,DECADERE – VIATA SI MOARTEA IUDEO-CRESTINISMULUI”, unde arata ca ,,PRESA”, cu referire la cea scrisa evident, se naste in timpul revolutiei franceze. Rolul ei in acele vremuri tulburi, ca si acum, era, in primul rand, un mijloc de a denigra adversarul politic, de a-i ,,scurta” drumul acestuia catre esafod, care il ,,scurta” si de cap. Ca forma de ,,jurisdictie de exceptie”, ziarul permitea, citez: ,,…difuzarea virala a minciunii, a calomniei, a urii, a insultei, a acuzatiei, a defaimarii, a injuriilor, a stigmatizarii persoanelor, organizatiilor politice si cultelor religioase”. Presa demonizeaza pe cel care, apoi, va fi mai usor de decapitat, opinia publica aplaudand fapta ,,in numele dreptatii”. Nu s-au gandit atunci, si nici acum, ,,a cui dreptate” si in folosul cui. Atunci se naste si caricatura care se va numi mai apoi ,,desenul de presa”. Prima aparitie a unei ,,foi” scrise are loc in KOLN, la 1470, iar reinventarea tiparnitei in EUROPA, de catre GUTEMBERG, are loc in 1437. Spun ,,reinventare” pentru ca in CHINA, si apoi in ORIENT, ,,tiparnita” a aparut mult mai devreme. Hartia este originara, tot din CHINA. A fost perfectionata de arabi, care inlocuiesc plantele cu panza, iar pe la anul 794 este semnalata in SPANIA si GRECIA, iar catre anul 1350, inlocuieste pergamentul in occidentul european.

Pentru a intelege rolul, de cele mai multe ori nefast, jucat de MASS-MEDIA din ROMANIA, indiferent sub ce forma este difuzata: scrisa, vizuala, asa numita social media, sau alta forma, inclusiv caricaturala, in constructia si permanentizarea ,,STATULUI PUTRED” trebuie, din nou, sa fac o scurta incursiune in trecut. Acesta incursiune, vreau sa o incep cu emigrantul rus, devenit cetatean francez, VLADIMIR VOLKOFF, si a lui lucrare, devenita ,,biblia” serviciilor secrete si a manipulatorilor politici: ,,TRATAT DE DEZINFORMARE”. VOLKOFF, un rus care ,,si-a pus pielea la bataie” (ca sa-l citez pe NASSIM NICOLAS TALEB si cartea lui ,,CAND PIELEA TA E IN JOC”), inclusiv ca ofiter de informatii in razboiul algerian. De remarcat ca, dupa trecerea in rezerva, devine consilierul specializat in dezinformare al sefului serviciului de spionaj francez – SDECE – ALEXANDRE DE MARECHES. Dupa VOLKOFF, aparitia presei si a ,,opiniei publice”, in viata politica a occidentului, incepand cu sec. XVIII, a insemnat si ocazii nesfarsite de inmultire a dezinformarii. Intrarea cartii si a ziarului in toate caminele, unde cel putin o persoana stia sa citeasca, a creat un cerc vicios in care, conteaza mai mult opinia publica, care prin aceste publicatii, primeste si un amestec de informatii contaminate de doza, mai mica sau mai mare, de dezinformare. Acum inceteaza monopolul deciziei puterii, facandu-se transferul catre ,,opinia publica”. Incepe sa apara un ,,adevar” posibil ,,neadevarat” -,, este adevarat, fiindca am citit sau am vazut” . De aici, incepe ,, DEZINFORMAREA”.

Pentru o intelegere mai aprofundata a rolului ,,dezinformarii”, imi permit sa dau ca exemplu, cunoscuta si des citata carte, a unui alt rus, SERGHEI NILUS, care publica la MOSCOVA, in 1905, celebrele ,, PROTOCOALELE INTELEPTILOR SIONULUI”. Textul prezinta ca adevarate, concluziile unui ,,congres” denumit si ,,PRIMUL CONGRES SIONIST DE LA BALE”. Cartea si ,,congresul” pune in ,,gura sionostilor” lucruri pe care acestia nu le-au zis. ,,Zicerile” reprezentand doar dorintele autorului, date de rolul jucat de sionism pe plan mondial, el reprezentand o grupare antievreiasca. Aceast ,,FALS”, tradus in germana, in 1919, iar in engleza, franceza si poloneza in 1920, l-a ,,inspirat” pe ADOLF HITLER, care devine conducatorul GERMANIEI NAZISTE si ORDONA SOLUTIA FINALA IMPOTRIVA EVREILOR. Prin acest exemplu, am dorit sa scot in evidenta ce consecinte globale poate sa aiba DEZINFORMAREA, ajunsa in ,,mana” unor indivizi care detin sau vor detine puterea, mai ales in aceste vremuri, cand puterile sunt NUCLEARE. Nu trebuie sa-l uitam pe ministrul propagandei naziste, ,,micul doctor”- GOEBBELS, care spunea, ceea ce e valabil si acum, si in viitor, ca ,,O MINCIUNA REPETATA DE O MIE DE ORI RAMANE MINCIUNA, O MINCIUNA REPETATA DE UN MILION DE ORI DEVINE ADEVAR”. Acum a aparut radioul si se naste ,,PROPAGANDA” (cuvant care apare in 1689, si provine din expresia latina ,,congregatio de propaganda fide”, in traducere = congregatie de propagare a credintei), dezinformarea difuzandu-se la nivelul intregii opinii publice. Apoi apar mijloacele vizuale si internetul, cu retelele de socializare, care potenteaza dezinformarea la nivel global. In timpul razboiului rece, rusii, prin departamentul ,,A” AL KGB-ului, detin superioritatea in domeniul dezinformarii atat a lumii occidentale, cat si a propriilor cetateni, inclusiv la nivelul ,,lagarului sovietic”. Dupa presa americana actuala, rusii detin acest rol si in prezent. Tot acestia, sustin faptul ca rusii au contribuit, decisiv, la alegerea ultimului lor presedinte.

LA NOI

Pot spune, fara teama de a gresi ca, dupa 1990, mass-media romaneasca, asa cum a inceput ea, anemica, apoi din ce in ce mai agresiva, a reprezentat una din pietrele ,,de temelie” ale ,, STATUL PUTRED”. ,,EA” a format ,,gunoiul politic”, dezinformand opinia publica despre ,,calitatea” ,,INTELECTUALULUI IDIOT”, pretendent, si ajuns apoi in functii publice, fapt care a determinat cursul TARII, impotriva populatiei romanesti si a intereselor nationale. Daca la inceput, mass-media a reprezentat fosta presa comunista, cu titluri rebotezate si o ,,televiziune libera”, incepand cu anul 1995, apare prima televiziune, cu actionariat strain. Aceasta, destinata strict ,,propagandei si dezinformarii”, cu ,, tema” de ,,educare” a copiilor, adolescentilor si tinerilor, cu ,,nonvalorile occidentale”. Ea are misiunea de a combate valorile si spiritul romanesc, traditiile si istoria nationala. Aceasta televiziune pregateste ,,terenul” pentru viitorul nostru ca natiune. Se introduc, in limba vorbita, expresii staine, de multe ori prost intelese si traduse (dupa ureche), in scopul ,,internationalizarii” tinerilor si a dorintei lor, ca mai tarziu, sa ajunga ca ,, occidentalii” si sa emigreze ,,la ei”, pentru un bine ipotetic. Daca va amintiti, toti sau aproape toti, visam vila, piscina, masina ,,asortata” cu o blonda. Dupa cum vedem, scopul a fost atins, avem, dupa unele surse, sase milioane de emigranti, in special tineri, educati din banii tarii, ajunsi sa munceasca pentru straini. Nu stiu ce s-a intamplat cu vilele, daca au reusit sa le aiba, cu sau fara ,,blonda”, si fara datorii pe 30 de ani, in banci. Dupa acest inceput, mass-media, nu cred ca mai trebuie numita romaneasca, trece in mainile actionarilor straini, la randul lor, ,,pilotati” de serviciile secrete din tarile de origine. Presa de limba maghiara este ,,dirijata” de AVO, cea de limba germana, cata mai exista, de BND si austrieci, cea de limba sarba si croata, de serviciile din tarile de obarsie etc. Mass-media de limba romana este impartita si ea in scopul promovarii altor interese, decat cele romanesti, intre est si vest, rusii, folosindu-se de trecutul lor in presa autohtona, iar americanii, venind cu bani, cumpara ceea ce a mai ramas, dar orientandu-se catre ,,FORMATORII DE OPINIE”, pe care, de multe ori, ii ,,impart” cu rusii. Dar acum, cine se mai uita ,,la maruntis”.

ROGER MUCCHIELLI, fost veteran de razboi francez, de origine algeriana, in cartea lui ,,SUBVERSIUNEA”, publicata in 1972, consemneaza ca ,,…important nu este realitatea vietii, ci ceea ce cred oamenii”, si continua cu ,,…gasirea cuvintelor care au efect, e mai importanta decat analiza datelor obiective…”. In general, actiunea de dezinformare/suversiva, are trei scopuri care, cumulate, duc la ingenuncherea unui popor. SUN TA, in ,,ARTA RAZBOIULUI”, scria ca ,,Toata arta razboiului se bazeaza pe inselatorie”. Cele trei scopuri sunt: 1- sa demoralizeze natiunea vizata, si sa dezintegreze grupurile sociale care o constituie, 2- sa discrediteze autoritatea, precum si pe aparatorii, functionarii si notabilitatile natiunii, 3- sa neutralizeze masele pentru a impiedica orice interventie in favoarea ordinii stabilite, in momentul ales, pentru cucerirea non-violenta a puterii, de catre o mica minoritate.

APLICAREA PRINCIPIILOR IN SCOPUL DEZINFORMARII

Acum, sa vedem cum s-au materializat la noi, scopurile lui MUCCHIELLI. Primul sef de stat, care aplica in discursul public, cu orice ocazie, scopurile enuntate, este ,, teparul de ANVERS”, odata cu al doilea mandat, dupa 2008. Astfel, el este cel care incearca invrajbirea grupurilor sociale (primul scop):- medicii impotriva bolnavilor, tinerii impotriva varstnicilor (se mentine si acum), bogatii impotriva saracilor, orasenii impotriva celor de la tara, indemnul public adresat intelectualilor, medicilor, profesorilor de a emigra, ,,daca nu le convine”. Trece si la aplicarea in viata publica, a scopului doi, prin stigmatizarea armatei si a rezervistilor, taierea pensiilor, numita recalculare, incercarea de invrajbire a acestora cu celelalte categorii de pensionari ,,civili”. Scop atins, ce se mentine si acum. Vine un ministru de finante, nici macar cu nume romanesc, si le TAXEAZA. Denigrarea autoritatii politienesti si a jandarmeriei (la fel si acum) in raporturile cu populatia. Denigreaza fosta putere, ministrii, inalti functionari, parlamentul, facandu-i la comanda si ,,la gramada”, corupti. ,,Injura” justitia, pana isi pune proprii oameni ,,la butoane” si incepe sa controleze ,,sistemul” judiciar, care ramane handicapat pana acum. Manipuleaza sindicatele (scopul trei), din toate domeniile societatii, pentru a impiedica orice interventie spontana, generala impotriva lui. Sper ca va mai amintiti protestele politistilor, si a rezervistilor militari, la palatul COTROCENI, cu nemuritorul slogan ,,IESI AFARA, JAVRA ORDINARA”, la care populatia damboviteana nu s-a raliat, cu toate ca lefurile au fost taiate cu 25%. ,,INDIVIDUL” ,, controla” sindicatele, care reprezentau un ,,motor” de initiere, un detonator, a unei revolte impotriva lui. Nu am inteles atunci, cum nu inteleg nici acum, , de ce conducerea NATO-SUA, nu a sesizat ca, ,,RAZBOIUL ASIMETRIC”, al RUSIEI in ROMANIA, s-a pregatit din anul 2000, si acum s-a activat cu principalul vector, in persoana sefului statului. Cred ca, au prea multi analisti. Acum se mentin aceleasi teme, si nu avem nici o reactie. Crede alianta nord-atlantica ca rezervistul roman, sau populatia, vor ,,sari” sa apere ,,occidentul”, de rusi? Eu NU!

Daca sunteti atenti la scena politica actuala, ,,LOCATARUL COTROCENIULUI” a preluat o parte a sloganurilor, in spatiul public, a inaintasului si, nimeni nu se sesizeaza, nu de la noi, ci de la alianta NORD-ATLANTICA. Toate aceste manipulari nu puteau/pot ajunge in mentalul public fara mass-media, devenita ,,sluga proasta a puterii”, si a altor slugi prin care mass-media exista, autonumiti ,, FORMATORII EI DE OPINIE”. Cred ca, la un moment dat, acestia vor trebui sa raspunda si sa plateasca pentru ca au fost si sunt instrumente constiente, si platite cu bani multi, impotriva TARII SI A POPORULUI ROMAN. Sa vedeti atunci ,,circ”. Dupa 1990 s-a mai incercat, folosindu-se tot de mass-media, de catre cei numiti ,, de drepta”, care erau tot ,,intelectuali idioti”, sa invrajbesca categoriile sociale, numite intelectualitate, cu muncitorimea. Ideea era tampita din start, unii cosiderandu-se mai competenti decat ceilalti, pe considerentul ,,de studii”, cerand agresiv sa fie lasati ,,SA CONDUCA”, fara vot, poporul, care este ,,PROST”.

,,FORMATORII DE OPINIE”

Pentru ca spusele omului politic florentin, MACHIAVELLI, de la cumpana veacurilor XV-XVI, conform carora ,,TOATA ARTA POLITICII ESTE ACEEA DE A FACE SA SE CREADA”, si a lui LENIN ,,SPUNETI-LE CE VOR SA AUDA”, era nevoie, pe langa mijlocul de promovare, MASS-MEDIA, si de ,,instrument”, materializat in ,,FORMATORUL DE OPINIE”. Acesta, bine platit, culmea, uneori din bani publici (o sa explic cu alta ocazie ,,circuitul” banilor de la stat, la ei), se transforma in vectorul care, combinand adevarul cu minciuna, propaga dezinformarea in randul opiniei publice, in scopul urmarit de ,, gasca politica si/sau puterea straina”, care i-a angajat. Pentru exemplificarea celor de mai sus, o sa incep cu cel mai ,,vechi” grup, care se manifesta ,,pe sticla”. ,,Grupul” isi are originea in vechea redactie a ziarului P.C.R ,,SCANTEIA”, crescut sub ,,lupa” batranului kgb-ist, SILVIU BRUCAN, avandu-l ca ,,loctiitor”, numit mai tarziu ambasador, in 1990, la MADRID, care nu facea parte din redactia ziarului. Acesta, este numit ,,redactor sef” al ziarului, rebotezat, si care ,la randul lui, il lasa la carma, pe un alt ziarist, tot cu ,,orientari” estice, mort intr-un accident neclar, la inceputul anului 2003. Dupa el, in redactie ramane un grup format, in principal, din trei barbati si doua femei, tot cu orientarile raposatului, care dupa mai multe schimbari de titlu al ziarului, migreaza la alte publicatii atat scrise, inclusiv pe internet, cat si vizuale. Unul dintre ei ramane la conducerea a ceea ce a mai ramas din fosta ,,SCANTEIA”, si se ,,muta” in on-line. Migrarea celor de mai sus, se face la publicatii de orientari politice diferite, ei avand aceeasi misiune, de ,,agent de influenta”, in slujba vechiului stapan, din rasarit.

Unul dintre membrii, care si-a infiintat si o agentie de stiri in mediul on-line, corpolent, ochelarist, cu cravata, ajunge si in slujba ,,PARTENERULUI STRATEGIC”. ,,Partenerul strategic” il foloseste, aproape zilnic, la aparitii ,,pe sticla”, uneori ,,citind biletelul” primit de la ambasada pe care o vizita des, pe vremea ,,teparului de ANVERS”. Il primea unul din agentii straini, aflat la post, sub acoperirea de secretar, cred ca, de presa. Cel care conduce urmasa ,,SCANTEII”, priceput la tenis, si la orice inseamna politica, are o orientare agresiva in spatiul public, lucru care nu ar trebui sa va insele pentru ca, este tot in ,,slujba” inaintasilor. ,,Fetele” din grup au ,,disparut” de pe sticla. Una, din cauza unei boli, cealalta fiind prinsa cu mana ,,in borcanul cu miere”. Celalalt, cu nume de marca de bere, activeaza la o televiziune considerata favorabila americanilor, denumita dupa prima litera a alfabetului. Altii, mai tineri, activeaza la postul TV, denumit dupa a doua litera, cu un limbaj agresiv, si de multe ori vulgar, la adresa ,,tintelor”, acum, aflate vremelnic la ,,putere”. Mai este cel de care am mai amintit, ,,mare patriot”, de la postul TV cu nume ,,real”, care a ajuns europarlamentar si vicepresedinte de partid, ,,istoric”. Recent si-a botezat unul din copii cu nume, numai de sorginte romaneasca nu, in religia catolica, celalalt fiind botezat ortodox. Cred ca este adeptul ,, multiculturalismului” occidental, pliat pe est. Nu stiu cat de bine ,,da” la popor. Printre acesti indivizi, prezenti zilnic ,,pe sticla”, multi fac parte din ,,GUNOIUL POLITIC”, cu ,,sarcina” de partid pentru ,,aburirea” privitorilor. Daca ii priviti, veti vedea ca nu au pic de jena in neadevarurile pe care le spun pentru sustinerea stapanului, care i-a facut parlamentari sau ministrii. Mananca si ei un ,,ban”.

Stapanii acestor ,, FORMATORI…”, pleaca, in castigarea simpatiei publicului, de la teoria ,,FERESTRELOR SPARTE” (teorie venita din zona psihologiei experimentale americane), care, in esenta, spune si demonstreaza ca, daca la o cladire se sparge un geam si este inlocuit (ceea ce inseamna ca exista o ordine si un stapan/proprietar), nu se intampla nimic, dar daca nu este inlocuit si lasa impresia de lucru de care nu are grija nimeni, de izbeliste, de fara stapan, atunci un alt om va sparge alt geam, pana cand toate geamurile sunt sparte. Daca, cu ceea ce dezinformeaza stapanii ,,FORMATORILOR…”, populatia nu este, rapid, informata corect, iar dezinformarea contrazisa (deci geamul reparat), in mentalul opiniei publice ramane ,,zicerea” acestora, ca un lucru demn de incredere, si de urmat. In concluzie, se vor sparge toate geamurile, minciuna are castig de cauza, iar dezinformatorul isi atinge scopul. Acest scop va fi contrar dorintei celor multi, care merg la vot, degeaba. Teoria ,,FERESTRELOR SPARTE” demonstreaza ca mizeria morala atrage mizerie morala, iar coruptia atrage coruptie (vezi SUA in anii crizei, incepand cu 2008).

ROMANIA o putem asemui cu o cladire cu toate geamurile sparte, fara stapan.

FINAL

Complicitatea mass-mediei in sustinerea ,,GUNOIULUI POLITIC” autohton, este de necontestat, fara mijlocirea ei, TARA nu ajungea ,,o cladire cu geamuri sparte”, fara stapan.

CONCLUZII

1. Mass-media autohtona, indiferent de forma de manifestare, profund corupta, este principalul vector in destabilizarea TARII, si cel mai influent mijloc de dezinformare a opiniei publice. La aceasta, se mai aduga si un fost sef de stat.

2. ,,Formatorii de opinie” reprezinta principalul instrument utilizat in transmiterea deformata a informatiilor, in scopul manipularii opiniei publice, pentru atingerea scopurilor contrare interesului national al ROMANIEI.

3. La aplicarea in viata publica, a elementelor de ,,RAZBOI ASIMETRIC”, de catre o putere straina, folsind ca ,,vector” pe seful statului, alianta NATO, condusa de SUA, nu are reactii adecvate de contracarare a diseminarii ei in randul populatiei. Aceste entitati nu sesizeaza pericolul, in primul rand pentru ele, pe termen mediu si lung. Vom trai, daca apucam, si vom vedea.

Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta si imediata sunt pur intamplatoare. Daca cineva (persoana, institutie etc…) s-a simtit jignit/jignita, imi cer scuze anticipat.

Sa auzim numai de bine!

P.C.

Alese multumiri cititorilor, nu putini, care si-au gasit timp sa lectureze articolul trecut. Multumesc pentru gandurile bune, incurajari si sugestii! Multumesc si pentru informatiile trimise, unele in premiera!