,,FERESTRELE SPARTE ALE ROMANIEI” – SERVICII SECRETE – partea a III-a
SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII IN PERIOADA 2006-2019 ( partial).
Dupa castigarea alegerilor prezidentiale din toamna anului 2004, ,,teparul de ANVERS, zis PETROV”, incepe sa se acomodeze cu noua postura, numindu-si, la inceput, tot felul de personaje de o factura indoielnica, drept consilieri. Sunt numiti consilieri: sotia unui traficant cunoscut de tigari (decedat intre timp); si duduia de la partid, pe al carui sot, il numeste sef peste SIE, iar el, fiind cam sarac cu duhul (nu stia nici sa se ,,lege la pantofi”), pleaca repede, dupa o gafa de proportii. Tot consilier o numeste si pe ,,blonda (fosta bruneta) de la primarie”, care devine ,,MUZA” presedentiei. La fel pe un sociolog, fost matematician, cu idei SF si un ,,filozof” cu barba si pipa (facea parte din ,,intelectualii teparului”), ,,mare” cameleon politic, de la comunisti la ,,democrati”, ajuns apoi si pe la MAE, dar dat afara dupa o gafa, de proportii, cu ,,teparul si blonda”, care aveau ,,relatii de serviciu” (blonda dadea… „consultatii”), intr-un avion. Dupa cum povestesc ,,martorii oculari”, a fost ,,circ”.
Pentru securitate nationala il numeste pe unul, din CRAIOVA (ulterior ajuns in MEHEDINTI), de profesie inginer mecanic, fara tangenta cu portofoliul detinut, ajungand in guvernul BOC si un jalnic ministru la M.Ap.N.. Mai bine ramanea la ce stia: inginerie. Daca nu stiati, ,,Teparul…”, a fost singurul presedinte, pana la el, si dupa, cu consilieri straini, personali (,,stapanul” vroia sa-l puna ,,pe directie”) – ultimul a ramas pana in 2007, iar de unul, cu nume de conte francez, nu se stie ce s-a intamplat. S-o fi ratacit pe holurile Cotroceniului.
AFACEREA IRAK
In martie 2005 apare ,,afacerea” celor trei ziaristi ,,rapiti” in IRAK (nu dezvolt subiectul, cititorul este familiarizat cu cazul, care a fost o ,,combinatie” pusa ,,pe picioare” de CIA – ei cu banii, noi cu actorii – si care a iesit prost) si ii da prilejul ,,teparului” sa faca ,,prima mutare” in cadrul SRI, numind un anonim cu studii tarzii, de slaba calitate si incerte pana la absolvirea ANI, in functia de prim-adjuct al lui RADU TIMOFTE (,,gurile rele” spun ca nici nu stia pe ce parte se deschidea usa biroului – de, invidia!). In 2007, in urma scandalului privind urmarirea judecatorilor CURTII CONSTITUTIONALE, care au fost de acord cu suspendarea ,,SEFULUI”, acesta este avansat, ca atatea alte slugi, la gradul de general. Pe urma, au urmat stele nenumarate, pana a fost dat afara (ma rog, trecut in rezerva – se pare ca pentru aliati, a devenit ,,un risc de securitate”). Noul prim-loctiitor a invatat rapid doua lucruri: – primul este sa-ti servesti stapanul, neconditionat si al doilea, dupa IRAK, a inteles ca era de ,,mancat o paine” de pe urma americanilor, in problema informatiilor pe profil terorist. ROMANIA, de pe vremea DIE, avea legaturi informative stranse in tot ORIENTUL APROPIAT SI MIJLOCIU, iar el, in urma misiunii din IRAK, a intrat in posesia unor nume de ,,agenti” ai fostei securitati (marea lor majoritate studiind in ROMANIA ,,comunista”), ale caror informatii incep sa le ,,serveasca” americanilor, prin CIA.
COOPERAREA CU SERVICII SIMILARE STRAINE, CU ACCENT PE CELE DIN SUA.
De aici incepe ca SRI-ul (nu ca pana atunci ar fi facut ,,curatenie” in TARA – doar a mimat) sa nu mai serveasca, prioritar, interesele nationale, ci pe cele ale ,,MARELUI LICURICI”. „Teparul …” din fruntea statului, dupa episodul IRAK, simte si el ca o ,,colaborare” cu americanii ii va aduce o imunitate, pe termen lung, indiferent ce va face, cat timp ii ,,serveste” pe ei si ale lor interese, si le ,,deschide”, larg ,,usile” ROMANIEI. Dupa numirea prim-loctiitorului la SRI, continua ,,asaltul” asupra institutiilor ,,de forta” ale statului si isi consolideaza controlul asupra justitiei, aplicand aceeasi reteta, care consta in numirea in functii inalte, de anonimi, cu o inteligenta mediocra. Asa numeste o tanara, din SIBIU, in 2006, direct PROCUROR GENERAL AL ROMANIEI. Dupa aceasta ,,miscare” se ,,ocupa” de CURTEA DE APEL BUCURESTI, CURTEA SUPREMA DE JUSTITIE si ultima „reduda” CURTEA CONSTITUTIONALA. Cititorul cunoaste, din mass-media, numele slugilor numite in fuctie in aceste structuri ale justitiei, asa ca nu mai revin, acum, asupra lor.
APARITIA ,,PROTOCOALELOR” INTRE SRI-PARCHET-PUTEREA JUDECATOREASCA,-un lucru ,,BUN” in SUA, dar,aplicat,,PROST”si neprofesionist, in ROMANIA.
In baza cooperarii deja incepute cu autoritatile americane, din domeniul justitiei si a informatiilor, acestea, incearca sa ne ,,invete”, un lucru bun si functional in SUA, unde exista lege in acest sens. Asa ne-au propus, ,,modelul” functional la ei, si anume, o institutionalizare a cooperarii intre SRI- PARCHET si JUSTITIE, ,,model” din care apar, vestitele ,,PROTOCOALE”. Acest ,,mecanism”, a fost devoalat, de fostul director SIE- CATALIN HARNAGEA, in urma cu mai multi ani, la o televiziune, explicand, in scris, modul de functionare. ,,Cauza” aparitiei lor a fost, graba in a ne arata slugarnici, in lipsa unei legislatii clare, in domeniul valorificarii informatiilor obtinute de SRI. Pana atunci, dosarele ,,lucrate” de SRI, bazate, aproape in totalitate pe interceptari, (pentru ca serviciul nu mai avea resurse umane competente, cele existente, ,,lucrau” cu americani, pe antitero), se ,,impotmoleau” la PARCHET, ,,populat” cu neprofesionosti, (aici ,,informatia” trebuia ,,transformata” in ,,proba”, valida in sala de judcata), si daca dosarul, printr-un miracol, ajungea in justitie, aici ,,se infunda de tot” (de aici provine vestitul ,,camp tactic”, termen ajuns in spatiul public, de la un ,,lucrator” SRI, cu minte putina). Aceasta idee generoasa, s-a aplicat, ,,romaneste”, (nu printr-o LEGE), de ,,DORELUL AUTOHTON”, cu orgoliu invers proportional cu scoala si nivelul de inteligenta. Acesti ,,DORELI” (au fost mai multi), cu minte putina, au zis ca ,,scurtatura”, care tine loc de LEGE , se numeste CSAT. Rezultatul a fost ca ,,au dat-o de gard”. Riscul fiind, ca in justitie, sa se dea o solutie, in viitor, conform careia, ,,protocoalele” folosite pentru a trimite pe cineva la puscarie, sunt ILEGALE, si atunci incepe alt circ. Acelasi lucru se intampla acum, cu completurile de cinci si trei judecatori.
Tot de la americani am luat ,,modelul” valorificarii, in instanta, fara a corbora cu alte mijloace de proba, si interceptariile telefonice. Idea a fost buna, dar la americani. In SUA, legislatia permite (si nu in toate statele federatiei), ca o interceptare a unei convorbiri, cu mandat judecatoresc, este, in sine, mijloc de proba si trimite cetateanul in sala de judecata si, abia apoi, daca juratii sunt de acord, in puscarie. Aici vorbim de un alt sistem de justitie, de sorginte anglo-saxona, considerat ,,elastic si performant”, dar nu unitar. Curtile de justitie americane, nu sunt cuprinse intr-un sistem juridic unitar, ci exista mai multe sisteme, aflate in independenta, uneori si in concurenta. Cei care au redactat aceste ,,PROTOCOALE”, ,, LA ORDIN”, au,, fortat” sistemul juridic, sa considere interceptarea, de multe ori ,,COAFATA, de puterea politica” , ,,mijloc de proba”, fara alte ,,complicatii”, uitand ca ROMANIA nu este, cel putin pana acum, stat in compunerea federatiei americane . Asta insemnand ca, daca ai facut bancuri la telefon, s-au te-ai imbatat si ai vorbit prostii, riscai, daca erai interceptat, fara ,,alt filtru al justitiei”, sa ajungi, nevinovat, in puscarie. Vorba romaneasca ,,ADIO MAMA”.
Stiti ce a urmat. ,,Teparul…”, care a mirosit oportunitatea de a-si rezolva problemele personale si ,,misiunea primita din est”, trece la ,,ofensiva” si obtine: 1- recunostinta americanilor, ca le pune la dispozitie resursele, nu putine si de calitate, ale SRI si ale celorlalte servicii de informatii, pentru care primeste ,,IMUNITATE” de la partenerul strategic. Din partea americanilor, acest lucru nu este neobisnuit, ei neavand probleme morale din a sustine tot felul de conducatori de state corupti, criminali si dictatori, in masura in care le-au servit interesele; 2- deturnarea misiunii serviciului de informatii, stabilita prin legea de organizare, iar acesta ajunge, nemaiavand resursele de calitate, sa NU se mai ocupe de spionajul rusesc, maghiar si de aiurea (asta a fost una din ,,sarcini”). Agentii acestora, din randul cetatenilor romani, fiind ,,protejati”, culmea, de statul pe care il tradeaza; 3- isi rezolva problemele personale, asmutind acest ,,trinom+ interceptari” impotriva dusmanilor personali si a celor politici, ,,bagand” frica, in randul ,,gunoiului politic”, ca este ,,la mana lui” si oricand ii poate aresta si trimite la puscarie. Lucru pe care l-a demonstrat.
Pe aceste coordonate functioneaza SRI, dupa demisia lui RADU TIMOFTE, asigurarea interimatului de catre ,,omul” ,,Teparului…”, si ,,in mandatul” lui GEORGE CRISTIAN MAIOR. Acesta, om politic, cu un C.V. ,,plin” de studii multe si diverse, (de mirare ca a avut timp si de altceva), lasa o puternica impresie, ca a fost ,,pilotat”, pentru ocuparea functiei si ca ,,Teparul …” a facut doar o formalitate, ,,cartile” fiind facute in alta parte. Probabil ca de aici a pornit si numirea ,,omului Teparului…” ca ,,prim-loctiitor”, inaninte de investirea lui MAIOR ca director al SRI. In fapt a gresit, MAIOR dovedindu-se ,, o unealta docila”.
DIRECTORATUL LUI GEORGE CRISTIAN MAIOR SI APARITIA ,,STATULUI PARALEL”.
De la numirea in fruntea serviciului secret, in octombrie 2006, GEORGE CRISTIAN MAIOR, devine, brusc, ,,specialist”, de parca ar fi fost ,,hranit” de mic, numai cu informatii si publica 47 de lucrari ca autor si coautor, (carti, articole etc). Daca cineva calculeaza timpul necesar pentru a le scrie, ar ajunge la concluzia, nu ca nu a avut timp nici sa doarma, dar sa mai si conduca serviciul. Pe langa aceste activitati, mai are timp sa mai fie profesor universitar, conducator de doctorat , sustine dizertatii si prelegeri in locuri diverse, din tara si strainatate. Numai citind aceasta ,,bogata activitate” fara a mai stii si alceva, tragi concluzia ca in fruntea SRI a fost numit ,un ,,supraom”. MARE MINUNE. Dupa numirea in functie, se trece la alte reorganizari ale serviciului, se pun ,,oameni de casa” in functii, de la nivel judet, la centrala. In acest sens, in ,,servicii” circula ,,o vorba”, care are la baza vestita turbinca (sac soldatesc) al lui IVAN (cred ca cititorul isi aminteste povestea scrisa de ION CREANGA ,,IVAN TURBINCA”), conform careia, dupa ce IVAN inchide dracii in turbinca, o agita des, pentru ca acestia sa nu faca gauri si sa iasa. Asa este si cu aceasta reorganizare repetata a serviciului, destinata in principal, ,,agitarii” personalului si structurilor pentru a nu ,,se inchega”, si a nu se construi nimic durabil. ,,TOATA ZIUA SCHIMBAM”, si se tine personalul in tensiune si nesiguranta, nestiindu-se ce ii va rezerva ,,ziua de maine”. In acest mod ai personal supus, care, se fereste sa aiba ,,idei”, care sa supere. Mai mult de atat, conform unei Legi proaste-80/1995, MILITARII sunt, cred, singura categorie de salariati, fara ,, CONTRACT DE MUNCA”, nu sunt platiti ,,pe ora”. Ei au o remuneratie fixa, 24 din 24 de ore, si cu care ,,seful”, poate sa faca ce vrea: il poate da afara;-schimba din functie;-retrograda;- muta oriunde, pe teritoriul national si multe altele. PRIN LEGE, MILITARUL ESTAE SLUGA SEFULUI, NU A STATULUI. Despre siguranta nationala se vorbeste in discursuri, seminarii si cam atat. La ,,DAT DIN GURA” suntem ,,doctori”, iar ,,munca”, e pentru ,,tractoare”.
AFACEREA ALRO SLATINA.
Pentru ca cititorul sa aiba o mica idee, despre cum functiona SRI, in ,,epoca” directoratului lui MAIOR, sub conducerea ,,Teparului…”, o sa amintesc, pe scurt, ,,CAZUL ALRO”, redat de procurorul care la instrumentat: CIPRIAN NASTASIU. Dupa ,,reorganizari si reasezari” pe functii, in anul 2007, apar in mass-media dezvaluiri despre ,,AFACEREA ALRO SLATINA”, un ,,caz” pentru ,,noul reorganizat si reasezat” SRI, ,,de manual”. Dupa lege, aici au avut loc actiuni de ,,SPIONAJ ECONOMIC” si de ,,SUBMINARE A ECONOMIEI NATIONALE”. Aceste actiuni sunt desfasurate, pe de o parte de mai multi cetateni rusi, care vroiau ,,energie ieftina”, pentru care duc activitati informative specializate, la nivelul autoritatilor oficiale romane, care reglementau domeniul energiei, obtinand, ilegal, informatii despe nivelurile de pret, capacitati de productie, conditii/cai de livrare si persoanele dispuse sa ,,colaboreze” (pe romaneste ,,SA PUNA BOTUL”), pentru atingerea obiectivului propus.
In acest fel rusii il identifica pe CODRUT SERES –ministru, ELENA UDREA- consilier si sefa de cabinet a ,,Teparului…”, – TEODOR STOLOJAN– consilier pezidential pe probleme economoce, DORIN COCOS-,,sotul” blondei, VERESTOI ATTILA –senator UDMR. In ,,capul listei” find ,,Teparul…”. Pentru ,,rezolvarea” favorabila a situatie, rusii dau MITA , 10 milioane de euro, persoanelor identificate ca ii sprijina in demersul lor. SI AU PLATIT. Procurorul de caz, dupa ce a a facut demersuri sa obtina noi mandate de interceptare asupra persoanelor implicate in ,,afacere”, i s-a luat dosarul, care ,,este ” indrumat, in alta directie. Interceptarile folosite, in cauza, pana in acel moment, AU DISPARUT DE LA SRI, iar cazul, sub semnatura altui procuror, a fost CLASAT cu NUP. La parchetul general era ,,sefa” ,,CODRUTA”. Tot in acest context, acelasi procuror, aminteste si de faptul ca SRI, a ,,primit ordin” sa nu se mai ocupe de contrabanda cu armanent, in care era implicat si vestitul terorist OMAR HAYSSAM. Cred ca cele prezentate mai sus, inclusiv situatia, extrem de fluida si periculoasa pentru existenta STATULUI ROMAN, din TRANSILVANIA, l-au convins pe cititor ca SRI, ca institutie (nu vorbesc de oamenii DIN INSTITUTIE), este ,,departe” de a-si indeplinii misiunile legale. Serviciul, are preocupari care raspund ,,la alte comenzi”, care nu privesc acest popor, care ,,il plateste”.
STAT PARALEL? – in constiinta publica aceasta denumire are intelesul de: ,,INFAPTUIRE A ACTULUI DE JUSTITIE IN AFARA SALII DE JUDECATA-judecatorul primind sentinta pe care o va pronunta, ,,IN PLIC”, de la o ,,un centru” politic, care detine puterea, reala, nu oficiala, in STAT.
Acum incepe ,,constructia” asa numitului ,,STAT PARALEL”, bazat pe ,,PROTOCOALE si INTERCEPTARI”. Notiune care nu este lipsita de sens si a pleacat de la un lucru bun, adus de americani, dar aplicat de fanariot-o-tigania damboviteana, in stil inconfundabil si vedem/simtim ce a iesit. In aceasta perioada, arestarile, si condamnarile erau stabilite, in cele mai multe cazuri, in cabinetul ,,TEPARULUI…”, cum singur a recunoscut public, iar judecatorul/judecatoarea primea, de la ofiterul SRI, plicul cu sentinta. Fostul lucrator (nu pot sa-l numesc ,,general”, ,,Zicerea acestuia”, era de nivel ,,soldat neinstruit”). SRI-DUMBRAVA , recunoaste public acest lucru si il numeste ,,camp tactic”-MARE TAMPENIE (asa se intampla, cand vorbesti mai mult, decat gandesti). Dupa unele ,,surse”, tot acest personaj, a fost seful de colectiv, care s-a ocupat de redactarea, putin spus nefericita, a mult pomenitelor ,,PROTOCOALE”. Ocupat cu activitatile de cooperare externa, in special pe cele de factura antiterorista. SRI, isi neglijeaza menirea principala, aceea de aparare, cu prioritate, a STATULUI ROMAN.
In acest context apar mari ,,gauri de securitate”:- la nivelul oamenilor politici numiti in inalte functii guvernamentale, care au mari probleme de comportament, santajabili, unii chiar prosti si idioti, de care profita, fara nici un deranj, organizatiile particulare de informatii, nemai vorbind de serviciile specializate de spionaj straine (in mass-media au aparut cateva cazuri, incepand cu cel al ministrului DOINA PANA) . Aceste ,,servicii de informatii”, particulare (prescurtate si ,,PIA”), folosesc surse umane si instrumente tehnologice, inclusiv analiza ,,spectrului” online al ,,tintei”. Se ajunge la ,,HACKING” si la dezinformare, producerea de stiri false (FAKE NEWS), discreditarea persoanelor, a oficialilor guvermanamentali si a organizatiilor din care acestia fac parte, manipularea mass-media, pentru inlfuientarea opiniei publice (EXEMPLU:-de revazut, zilele premergatoare evenimentului din 10 august 2018, si ce a urmat, pana azi). Serviciul pare depasit de situatie, nu mai are resurse de calitate, pentru a controla situatia interna, in special situatia operativa, complicata si periculoasa din TRANSILVANIA, generata de actiunile in forta si ,,la vedere”, ale AVO, care nu pare ,,deranjat” de ,,centrala” SRI-ului (in contextul in care, informatiile de la sectiile locale ale serviciului, ,,curg” catre BUCURESTI) . ,,GUNOIUL POLITIC” dambovitean nu este interesat sa propuna si sa adopte, o legilatie adecvata in acest domeniu, inclusiv in controlul, sau daca situatia o cere, desfintarea unor asemenea structuri si tragerea la raspundere a celor vinovati. Dar pentru acest lucru, trebuie sa existe VOINTA POLITICA si LEGE.
EXECUTAREA ,,VERIFICARILOR DE SECURITATE”.
Avand, in vedere, ca ne-am exprimat dorinta de a intra in NATO, incepand cu guvernarea NASTASE, in 7 noiembrie 2002, se publica OUG nr 153, privind protectia informatiilor clasificate, devenita apoi legea 101/2003. Acest act normativ, la art.7, stabileste modalitatea de obtinere a unor crtificate de securitate care, unui cetatean, ii dau dreptul de a avea acces la informatii considerate ,,secrete” daca, respectivul cetatean, ocupa o functie publica, unde vine in contact cu astfel de documente. Tot prin acest act normativ se infiinteaza si OFICIUL REGISTRULUI NATIONAL AL INFORMTIILOR SECRETE DE STAT- ORNISS, abilitat sa puna in practica aceasta lege. Tot prin lege, SRI-ul avea obligatia sa execute, in aria lui de competenta (erau unele exceptii, printre care si M.Ap.N ,M.I etc), verificarile de securitate prevazute, si sa inainteze documentele rezultate, catre ORNISS, care decidea daca elibereaza sau nu ,,CERTIFICATUL” de acces la documente clasificate, nationale sau NATO, pentru respectivul cetatean roman.
Dupa publicarea legii, ca la noi, mai apar alte ,,modificari, care schimba modificarea”, acestea numindu-se: HG 585 si 359 din 2002, Legea 182/2002 si Legea 255/2013. Prin comparatie, daca noi modificam aceste prevederi, de patru ori, in 11 ani, englezii, prin legea lor similara, ,,OFFICIAL SECRETS Act, o modifica de cinci ori, in 130 de ani de la publicarea din 1889. Tot la ei, pedepsele erau pana in 1981, pentru incalcarea acestei legi, ca si a LEGII DISCIPLINEI NAVALE din 1951, ,,MOARTEA” apoi ,,CONDAMNAREA PE VIATA”. Datorita implicarii politicului, mai ales dupa 2006, si in aceste prevederi legale, legea devine un mijloc de ,,SANTAJ POLITIC”, folosit impotriva persoanelor care erau indreptatite, dupa verificarile de securitate, sa obtina acest ,,CERTIFICAT…”. Santajul se aplica pe mai multe paliere:- 1 SRI-ul vroia ca persoana sa devina ,,informator”; 2- puterea politica, cand nu agrea o persoana intr-o functie publica, din cauza ,, frezei neregulamentare”, ,,ordona” SRI-ului si ORNISS, sa nu ii acorde certificatul; 3- puterea politica, il santaja pe respectivul cetatean ca va obtine certificatul, daca va deveni ,,omul ei”. ,,Teparul…” a folosit din plin acest mijoc de santaj ca si SRI-ul, sub deviza: ,,daca stapanul face, noi de ce nu am face”. Aceasta este cauza scandalului din ultimi ani, privitor la obtinerea unor astfel de documente de securitate si cei care il faceau, aveau si dreptate. Oamenii pe care ii propuneau ei in functie erau apoi supusi actiunii insistente de ,,SANTAJ”. Cred ca acum cititorul afla cauzele scandalurilor, pe aceasta tema, reflectat de mass-media. Rau, pentru societatea romaneasca, in general, este faptul ca acest ,,obicei” este preluat ,,la virgula”, de noul jupan de la COTROCENI. Asa se ajunge ca o ,,LEGE”, ceruta de NATO, sa DEVINA ARMA POLITICA, PENTRU DETINATORUL PUTERII. De aici pleaca acele ,,gauri de securitate” de care profita, din plin, seviciile straine de informatii ca si organizatiile autohtone particulare, cu aceleasi preocupari.
In loc sa-si ,,vada” de competentele stabilite prin lege (nu de CSAT, care nu este institutie legislativa, conform CONSTITUTIEI), SRI se lasa antrenat, folosind majoritatea personalului, in activitati anticoruptie, cu ,,miros” politic, culmea, care privesc cu preponderenta cetateni romani, de parca acestia s-au corupt singuri. ,,Marile” dosare de coruptie ajunse, pe baza ,,protocoalelor”, in justitie nu au nume de cetateni straini, in special occidentali. Acest lucru este straniu si pentru un neavizat in obiceiurile autohtone, de parca programele PSAL-1 si PSAL-2, cu care a inceput secatuirea, la inceput de informatii, pe care era chemat sa ,,le pazeasca” SRI, si apoi materiala ROMANIEI, le-ar fi facut ION si MARIE, intr-o duminica, stand de vorba la poarta dinspre ulita. NE-AM FURAT SINGURI CACIULA SI NU AM STIUT? POATE CANDVA VA RASPUNDE si SRI-ul. Interesant este faptul ca, in parlament, nimeni nu a pus intrebari pe aceste teme. Sa nu uitam:- este mai interesanta intrebarea pusa, cu cap, decat raspunsul primit. Daca nu il primesti, se intelege ca tacerea ascunde adevarul, continut de intrebare.
FINAL
Nici in acest articol, nu am reusit sa parcurg tot ,,istoricul” SRI, dupa anul 2006. Dupa cum vedeti, ,,subiectul ” este vast, complicat si nu cred ca am reusit sa redau decat partial starea, de fapt, atat din ,,serviciu”, cat si efectele actiunii sau inactiunii lui, asupra intregii societati romanesti. Voi reveni saptamana viitoare, pentru a finaliza, sper, acest demers.
In afara de subiectul articolului, avand in vedere investirea unui nou guvern, vreau sa aduc in atentia cititorului doua aspecte legate de acest fapt:
1- ,,nautatea” acestui guvern, este aceea ca in compunerea lui are un ministru, care nu face parte din ,,GUNOIUL POLITIC”, cu care ne-am obisnuit. Acest ministru este cel al M.Ap.N– dlui NICOLAE CIUCA, care poate fi numit, fara teama de a gresi, ca este singurul PROFESIONIST, dintre cei care ,,ocupa” niste ,,scaune”, lasate de alti incompetenti, din acelasi GUNOI…”. Ceilalti ministri sunt ,,VAI DE MAMA LOR”, iar prezenta lor, pentru noi, va fi ,,VAI DE MAMA NOASTRA”. Speranta mea (de mult nu am mai avut astfel de sperante), pentru domnia sa, este aceea sa fie ajutat si in acelas timp lasat in pace, sa-si indeplineasca obiectivele, care l-au determinat sa lase ,,haina militara”. Daca va avea un mandat de cinci ani (indiferent de cine se va mai perinda pe la guvern), fiti siguri ca ARMATA ROMANA va arata mult mai bine si va reprezenta un factor de descurajare pentru ,,bunii nostri vecini”. Cum am mai scris, SPERANTA MOARE ULTIMA. Pana atunci, eu ii doresc sa aiba NOROC si ,,O MATURA MARE, PENTRU CURATENIA DIN MINISTERUL APARARII, PLIN DE ALTE GUNOAIE…”, SA AUZIM NUMAI DE BINE!
2- al doilea aspect asupra caruia doresc sa va atrag atentia este, ,,previziunea” (poate este mult spus), pe care am facut-o intr-un articol, anterior, din 08.09.2019, ,,STATUL PUTRED” PARTEA VI, care este pe cale sa se indeplineasca. Sa stam ,,cu ochii pe MAREA NEAGRA”.
CONCLUZII.
1-activitatea SRI, nu a raspuns responsabilitatilor date de legea de organizare. Rezultatele activitatilor de contraspionaj, nu si-au atins scopul, serviciile straine de spionaj, ca AVO, SVR, GRU, ca si cele particulare, actionand nederanjate, in spatiul national. Acestea, de multe ori sunt ,,ajutate”, prin lipsa unei legislatii clare, riguroase si dure, in domeniul SECURITATII SI SIGURANTEI NATIONALE A ROMANIEI.
2- aplicarea gresita, de neprofesionosti, a ajutorului dat de americani, in rezolvarea ,,blocajelor” institutionale si legale, in finalizarea ,,cazurilor” din competenta SRI, au dus la o imagine, mai mult decat ,,sifonata” a ,,serviciului”.
3- deturnarea activitatii ,,serviciului” de la competentele legale si punerea accentului pe activitati informative in colaborare cu structuri similare din SUA.
4- politizarea activitatii SRI, fapt care a dus si la o scadere semnificativa a increderii opiniei publice (sondaje reale, ,,ne coafate”); in faptul ca el ,,NE APARA”.
Nu uitati, ceea ce cititi este un pamflet, o fictiune, iar coincidentele cu realitatea trecuta sau imediata sunt pur intamplatoare.Daca cineva (institutie, persoana fizica etc), s-a simtit jignit/a, imi cer scuze anticipat.
Sa auzim numai de bine!
P.C.
Multumesc cititorilor pentru aprecieri si sugestii. Aduc sincere multumiri, cititorilor tineri, care se arata interesati de subiectele tratate, in articolele publicate. Acest fapt ma bucurat, cu atat mai mult cu cat, a fost intr-un fel, neasteptat. Sa va fie de folos!
VA URMA– subiectele abordate vor fi:- finalizarea ,,retrospectivei” SRI. ,, O privire” asupra aparitiei, functionarii si ,,rezultatelor” SIE si STS. In viitor: MINISTERUL DE INTERNE SI SERVICIUL LUI DE INFORMATII.